Sezonul estival 2018 este abordat într-un mod inexplicabil de cei de la CFR Călători, iar regiunea Moldovei este de departe cea mai marginalizată. După cum am mai arătat într-un material publicat săptămâna trecută în Monitorul de Suceava, în acest an trenurile sezoniere  care leagă toate oraşele importante din România de Litoralul Mării Negre intră în circulaţie abia de pe 29 iunie, asta în condiţiile în care în anii trecuţi erau introduse din jurul datei de 10 iunie.

Această decizie a devenit între timp oficială, iar pentru a mai drege cumva busuiocul cei de la CFR Călători au revenit cu un comunicat de presă la începutul acestei săptămâni, prin care au anunţat că se vor asigura legături spre Constanţa, până pe 29 iunie, prin prelungirea unor trenuri care circulă spre Bucureşti.

„În perioada 11 – 29 iunie 2018, vor fi asigurate legături directe între litoral şi Baia Mare, Cluj-Napoca, Timişoara, Reşiţa şi retur”, se arată în comunicatul celor de la CFR Călători.

Trenurile dinspre Suceava şi Iaşi sunt aşadar ignorate cu desăvârşire din nou.

Practic, nu sunt prevăzute trenuri de la Suceava până la Mangalia, şi nici măcar până la Constanţa, până pe 28 iunie inclusiv. Asta deşi de la data de 15 iunie traficul este deja crescut, mai ales pe fondul intrării în vacanţa de vară a elevilor şi studenţilor.

Situaţia nu ar fi fost atât de gravă dacă ar fi fost menţinut trenul Suceava-Constanţa, care circula zilnic, indiferent de anotimp. Acest tren, ca şi perechea Iaşi-Constanţa, a fost anulat din luna februarie a acestui an. S-au invocat atunci raţiuni economice, anume că pe această rută sunt puţini călători în extrasezon şi vagoanele vor fi relocate pe rute cu mult mai solicitate, pe care este deficit de vagoane. 

În aceste condiţii, până în seara zilei de 29 iunie, când va începe să circula trenul sezonier Suceava-Mangalia, singura variantă de a merge cu trenul la mare este pe ruta Suceava-Bucureşti Nord, cu schimbare din Capitală până la Constanţa. Cei de la CFR se bazează probabil pe faptul că există câteva legături relativ bune, cu timpi de aşteptare mici în Bucureşti, însă această soluţie nu se poate compara cu trenul direct, nici ca timp de parcurs şi nici chiar ca preţ.