Unul dintre trenurile cu zeci de ani de tradiție, perechea IR 1837/1838 Iași-Timișoara Nord, garnitură foarte folosită de suceveni, atât pentru deplasarea pe distanțe lungi, spre Ardeal și Banat, cât și pentru traficul de navetă, va fi anulat în câteva zile, dacă nu se petrecere vreo ”minune”.

Decizia CFR Călători este absolut inexplicabilă. Cu certitudine, cel puțin pe relația Iași - Cluj-Napoca, acest tren avea călători mulți, adesea vagoanele fiind insuficiente. Acest tren circulă noaptea, plecând de la Suceava spre Timișoara în jur de ora 20.30 și ajungând în Suceava, dimineața, dinspre Banat, puțin după ora 8.00.  

O „minte luminată” de la București a considerat probabil că este suficient trenul IR 1765/1766 Iași-Timișoara Nord, care pleacă cu câteva ore înainte de 1837/1838. Doar că acel tren are după Cluj-Napoca un parcurs diferit, iar pe distanțe mai scurte se vor produce decalaje care vor duce la pierderea a foarte mulți călători.

Dăm doar două exemple. De la Suceava la Iași nu va mai fi tren InterRegio decât la 5.30 dimineață, următorul fiind abia după ora 16.00. Și de la Vatra Dornei nu va mai fi tren spre Suceava până după ora 13.00.

Sunt niște anomalii pe care probabil unii nu le-au calculat ori pur și simplu nu i-a interesat.

Pentru ca traficul feroviar de pe distanța Suceava-Gura Humorului-Câmpulung Moldovenesc-Vatra Dornei să fie ucis total, au fost scoase și cele două perechi de trenuri Regio Suceava – Ilva Mică și retur.

Recent, într-un comunicat de presă, CFR Călători a lăsat o portiță în privința IR 1837/1838 Iași-Timișoara Nord, precizând că este vorba de „sistarea temporară a circulației”. Oricum ar fi, este ciudat că acest tren se anulează din 20 august, când deja cererea de vagoane pe trenurile din țară spre Litoral nu mai este atât de mare.

Nu putem să nu remarcăm și că în timp ce la Suceava se anulează trenuri, din București spre Aeroportul Otopeni pleacă tren după tren, iar din Capitală spre Constanța sau spre Brașov sunt de asemenea foarte multe trenuri, dublate sau triplate de garnituri ale firmelor private. Și la capitolul feroviar, Moldova la general, și Suceava în special, este o „cenușăreasă” pentru mai marii de la București, pe care nu îi interesează câtuși de puțin de oamenii de aici. Transportul feroviar este încurajat la nivel declarativ, însă la Suceava, pe unele rute, chiar dacă vrei să mergi cu trenul, nu ai cum.