Grădiniţele ,,Gulliver” şi "ABC” Suceava au iniţiat şi derulat proiectul ,,Prietenie fără frontiere”, în parteneriat cu preşcolarii de la grădiniţa Liceului Tehnologic Bivolărie. Ultima activitate din proiect, intitulată ,,Povestea prieteniei”, s-a desfăşurat marţi, 28 mai, la Grădiniţele „Gulliver” şi ,,ABC” Suceava, sub forma unui schimb de experienţă între cadrele didactice şi grupele de preşcolari din cele trei instituţii de învăţământ partenere. Cu acest prilej, preşcolarii cu deficienţe de auz de la Liceul Tehnologic Special Bivolărie şi cei de la Grădiniţele ,,Gulliver” şi ,,ABC”, îndrumaţi de cadrele didactice, au desfăşurat, pe parcursul unei zile, „activităţi la masa luminoasă, experimente, concursuri de cunoştinţe şi de desene pe asfalt, plantare de flori”. Barierele de comunicare între preşcolarii participanţi, evidente la începutul întâlnirii, au fost spulberate repede de privirile prietenoase dintre copii, de interesul bilateral pentru a se cunoaşte şi de limbajul jocului, acelaşi pentru toţi copiii lumii. Curiozitatea preşcolarilor de a explora erupţia vulcanului, colorarea apei şi pictarea curcubeului, realizarea unui aluat din materiale neconvenţionale sau plantarea de „flori ale prieteniei” s-a materializat în parcurgerea atentă, etapă cu etapă, a experimentelor, de către copii. Concursurile de cunoştinţe şi de desene pe asfalt au plasat copiii din cele trei grădiniţe în rolul de parteneri de joc, astfel încât să îşi ofere sprijin reciproc în atingerea obiectivelor propuse de cadrele didactice, atât prin comunicarea verbală, cât şi prin cea mimico-gestuală. În spaţiul destinat desenelor pe asfalt, în cadrul experimentelor şi al activităţilor la mesele luminoase şi la prânzul comun, limbajul utilizat a fost cel al prieteniei, al cooperării, al inocenţei, al bucuriei de a se juca împreună, al stării de bine generată de prietenia izvorâtă din suflete de copil. Povestea prieteniei dintre cele trei grădiniţe a început de la o idee şi a fost construită firesc de trei parteneri serioşi, care s-au tratat reciproc cu respect şi încredere. Copiii cu deficienţe de auz de la Liceul Tehnologic Bivolărie, împreună cu preşcolarii de la ,,Gulliver” şi ,,ABC”, au scris împreună o poveste adevărată, în care copiii cu dizabilităţi au dreptul firesc de a aparţine societăţii, iar comunitatea are obligaţia de a-i accepta diminuând marginalizarea şi respingerea acestora, prin sprijinirea lor. Proiectul este coordonat de prof. Maria Matei, director ,,Gulliver” Suceava, şi prof. Dascaliuc Cristina, coordonator ,,ABC” Suceava.
Comentarii