Președintele Asociației Transportatorilor de Mărfuri Bucovina, Alin Crețu, a atras atenția că Direcțiile de Sănătate Publică îi carantinează pe șoferii profesioniști după alte reguli decât cele legale. Alin Crețu, care este și prim vicepreședinte al Federației Operatorilor Români de Transport, a spus că transportul rutier de mărfuri si de pasageri, „grav afectat de toate măsurile fără cap luate de autorități”, se confruntă în momentul de față și cu amenințarea opririi activității de către șoferii profesioniști.
„Aceștia din urmă acuză, pe bună dreptate, faptul că sunt abuzați de către DSP la intrarea in țară atunci când se întorc din curse, fiind obligați să intre în carantină în totală contradicție cu prevederile legale”, a declarat Alin Crețu.
El a explicat că hotărârea Comitetului Național pentru Situații de urgență nr. 111/06.12.2021, stabilește la pct. 3 lit.h, în mod cert, faptul că șoferii profesioniști nevaccinați, sunt exceptați de la măsura carantinării, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test PCR, însă reprezentanții DSP au o proprie viziune legată de respectarea acestor prevederi și obligă șoferii profesioniști să intre în carantină chiar și cu test valabil la intrarea în țară.
„Din ce în ce mai mulți șoferi se plâng de aceste practici abuzive și încep să strângă rândurile pentru un protest și oprirea activității, crescând astfel pericolul ca înainte de sărbători să lase camioanele sau autocarele pe dreapta afectând întreaga activitate a companiilor unde lucrează, dar mai ales a clienților acestor companii”, a precizat Alin Crețu. El a adăugat că Federația Operatorilor Români de Transport face un apel insistent la factorii de decizie să intervină pentru stoparea abuzurilor și pentru aplicarea corespunzătoare a prevederilor legale. „Este oricum suficient de dificil, pentru companiile de transport, să gestioneze efectuarea de teste PCR în străinătate pentru șoferii profesioniști, înainte de întoarcerea în țară, întreaga logistică a curselor fiind deja dată peste cap”, a declarat Crețu. El a mai spus că pentru a evita riscul unor blocaje în lanțurile de aprovizionare este nevoie de un număr cât mai mare de șoferi activi, iar pentru asta „abuzurile și presiunea permanentă” a autorităților trebuie sa înceteze, iar în graniță să fie introdusă și acceptată testarea rapidă pentru șoferii din transporturile de mărfuri și pasageri.