Peste 24.200 de suceveni au solicitat eliberarea unui pașaport, în primele 3 luni ale acestui an. Prefectul de Suceava, Alexandru Moldovan, a transmis, miercuri, un comunicat de presă, prin care informează că în perioada 1 ianuarie-31 martie a.c., la ghișeele Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Suceava au fost preluate 18.602 cereri de eliberare a paşapoartelor, din care cele mai multe, 17.819 de cereri, au fost pentru paşapoarte simple electronice. Alte 5.348 de cereri au fost depuse prin misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate, iar pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate (CRDS) au fost preluate la ghişeele serviciului 297 de cereri, din care 295 de cereri pentru pașapoarte simple electronice și două cereri pentru pașapoarte simple temporare.

În perioada menționată, în evidențele proprii de pașapoarte s-au efectuat mențiunile necesare cu privire la schimbarea domiciliului din străinătate în România pentru 218 persoane, deținătoare de pașaport cu domiciliul în străinătate.

Marea majoritate a solicitanților au ridicat noul pașaport de la ghișeu, dar există și posibilitatea ca acestea să fie livrate prin curier, contra unei taxe de 11,30 lei. La această modalitate au apelat 2.936  de solicitanți de paşapoarte simple electronice.

Cetățenii care doresc un document de călătorie sunt sfătuiți să opteze pentru pașaportul simplu electronic având în vedere și faptul că, pe lângă posibilitatea livrării la domiciliul/reședința din țară a titularului ori solicitantului de pașaport, eliberarea se face în maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii. În cazul unor creșteri semnificative ale numărului de cereri depuse, termenul de eliberare poate suferi modificări.

Plata taxei de pașaport se poate efectua la casieriile unităților CEC Bank, precum și la stațiile de plată Selfpay ale CEC Bank și on-line prin platforma de plăți virtuale ghișeul.ro

Prefectul a precizat că activitatea prin punctul de lucru mobil Rădăuți se menține suspendată și preluarea cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, respectiv a pașapoartelor simple temporare se realizează la ghișeele serviciului din municipiul Suceava, preponderent în baza programărilor on-line efectuate pe platforma www. epasapoarte.ro.

Pentru solicitanții aflați în imposibilitatea efectuării unor programări on-line, la nivelul serviciului se va  efectua o analiză cu privire la posibilitatea preluării cererilor acestora, în intervalele de timp nerezervate prin portalul www.epasapoarte.ro.

„Adresăm rugămintea cetățenilor care au efectuat o programare și nu se mai pot prezenta pentru depunerea cererii de eliberare a documentului de călătorie să anuleze programarea respectivă, prin accesarea butonului “Anulează programare” din e-mail-ul de confirmare, în vederea disponibilizării poziției ocupate. De altfel, stadiul cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic și momentul când documentul este ajuns în ghișeul serviciului unde s-a solicitat ridicarea se poate verifica, on-line, prin secțiunea Status pasaport la adresele www.pasapoarte.mai.gov.ro, www.prefecturasuceava.ro”, a arătat prefectul Moldovan.

Pentru informații suplimentare, cetățenii se pot adresa la telefon  0230/523120, fax 0230/523042, ori prin e-mail: pasapoarte@prefecturasuceava.ro.