Cutremurele înregistrate în ultima perioadă în zona Olteniei au readus în discuţie importanţa educării copiilor în ceea ce priveşte reacția în fața unor dezastre naturale.

Astfel, Ministerul Educației a solicitat tuturor inspectoratelorșcolare judeţene evidenţa activităţilor de simulare pentru situaţii de urgenţă din fiecare școală.

Până luni, 20 februarie, Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava trebuie să transmită către ministerul de resort situația centralizată a acestor simulări, pentru fiecare școală din județ.

Potrivit legii, fiecare unitate școlară trebuie să desfășoare cel puțin patru exerciții pentru simularea situațiilor de urgență.

Reprezentanții IȘJ Suceava au explicat că „fiecare școală are o comisie care se ocupă de planificarea simulărilor pentru situațiile de urgență – dezastre naturale, incendii, cutremure, inundații etc., organizarea activităților pentru simulările astfel de dezastre. Inclusiv Inspectoratul pentru Situații de Urgență controlează dacă s-au făcut aceste exerciții. Până pe data de 20 februarie trebuie să dăm o situație despre aceste simulări la Ministerul Educației. Este dată în teritoriu o adresă pentru a centraliza dacă s-au făcut aceste exerciții. Trebuie, potrivit legii, să fie făcute patru pe an”.

Cât privește clădirile cu risc seismic în care se desfășoară ore de curs, în momentul de față nu există o centralizare a acestora, întrucât fiecare clădire trebuie expertizată, unitățile școlare fiind cele care trebuie să contracteze firme specializare.

De altfel, Ministerul Educației vrea să știe o situație defalcată pe județe a clădirilor cu destinația unități de învățământ care sunt expuse riscului seismic și care urmează să fie consolidate sau care se află deja în curs de consolidare seismică.