Începerea lucrărilor din Master Planul pentru construcţia de autostrăzi ar putea determina români care lucrează în străinătate ca fierar-betonist sau dulgher să revină în ţară, crede ministrul Rus, aflând că un milion de portughezi au revenit în ţara natală, în 2000, pentru a lucra în infrastructură, informează Mediafax."La discuţiile pe care le-am avut cu un grup mare de companii, unul dintre conducătorii acelei companii, după ce i-am arătat Master Planul, mi-a explicat următorul lucru: «Domnule ministru, în urmă cu 12-13 ani, lucram în Portugalia. Şi portughezii erau, vreun milion jumate-două milioane, la căpşuni sau ca fierar-betonişti în toată Europa. În momentul în care au început (lucrările - n.r.), s-au întors acasă un milion de portughezi din forţa activă de muncă»", a relatat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.El a apreciat astfel că, dacă România va începe lucrările de construcţie prevăzute în Master Plan-ul de transport, foarte mulţi dintre românii care în prezent lucrează ca fierar-betonit sau dulgher în alte state europene vor reveni în ţară, pentru un salariu mai mare sau în "condiţii rezonabile".Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu - Braşov (103 km), Ploieşti - Comarnic (49 km), Craiova - Piteşti (115 km), Comarnic - Braşov (54 km), Braşov - Bacău (158 km) şi Gilău - Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde euro fără TVA.