Oamenii sunt mai încrezători în "cineva ca ei" sau într-un angajat decât într-un CEO sau un oficial, iar mediul de afaceri este mai credibil decât ONG-urile sau guvernul, acesta din urmă fiind, pentru al cincilea an consecutiv, cel mai puţin credibil, rezultă din Barometrul încrederii, informează Mediafax."În 2016, Barometrul Edelman al Încrederii (2016 Edelman Trust Barometer) a revelat cea mai mare adâncire a încrederii între publicul informat şi restul populaţiei (12 procente), diferenţa fiind dată în special de inegalitatea venitului şi aşteptările diferite de la viitor. În timp ce nivelurile de încredere ale publicurilor informate sunt cele mai mari în ultimii 16 ani, încrederea în rândul restului populaţiei globale este sub 50 de procente în peste 60% din ţările chestionate, ceea ce o apropie de nivelurile atinse în timpul Marii Recensiuni. Dacă înainte această diferenţă era sub 10%, în prezent a crescut la 12% în mai mult de jumătate din ţările analizate. Statele Unite înregistrează cea mai accelerată diviziune cu aproape 20 de procente, urmată de UK (17 procente), Franţa (16 procente) şi India (16 procente)", potrivit concluziilor studiului.