Înființarea Biroului Pacientului, în cadrul Unității de Primiri Urgențe a Spitalului ”Sfântul Ioan cel Nou” de la Suceava, a făcut ca, în luna septembrie, să nu fie nici o reclamație în această secție, unde de regulă familiile pacienților acumulau foarte multe nemulțumiri, legate de timpii de așteptare. Medicul-șef al UPU, dr. Liviu Cîrlan, a declarat, ieri, că pe parcursul lunii trecute, prin Biroul Pacientului au fost rezolvate 600 de situații legate de informații referitoare la starea pacienților, timpul de derulare a activității medicale, investigațiile efectuate etc. ”De când s-a deschis Biroul Pacientului, n-am mai avut nici o reclamație, ceea ce demonstrează că nu actul medical crea probleme, ci comunicarea dintre cadrele medicale și aparținători era deficitară, pe fondul numărului mare de prezentări la UPU”, a declarat dr. Cîrlan.

Șeful UPU a precizat că în continuare în secție este lipsă de medici urgentiști, fiind disponibile încă 8 posturi dar, din păcate, sunt puține șanse ca acestea să fie ocupate pentru că în țară pe această specialitate este deficit de medici. ”Sperăm că în următorii ani vom reuși să atragem încă trei, patru medici urgentiști”, a mai spus dr. Liviu Cîrlan.

Menționăm că Biroul Pacientului funcționează în UPU non-stop, o asistentă medicală fiind în permanență prezentă pentru a răspunde la întrebările familiilor pacienților și a le furniza informațiile pe care aceștia le solicită.