Senatorul PD-L de Suceava Orest Onofrei propune ca între Siret şi Rădăuţi maşinile să circule pe platforme CFR. Onofrei susţine că aceasta ar fi o soluţie de rezervă în cazul în care ar interveni probleme la podul de pontoane de la Dorneşti dat în folosinţă azi dimineaţă, dar ar fi şi o soluţie permanentă pentru protejarea drumurilor naţionale de traficul greu.
Parlamentarul democrat-liberal a arătat că aceasta este o idee a sa mai veche care ar putea fi testată acum, pentru a vedea cum funcţionează şi care sunt costurile.
„O idee mai veche a mea care a fost îmbrăţişată şi de ministrul Transporturilor era să protejăm în special drumurile naţionale de traficul greu, folosind platforme pe calea ferată. Din păcate nu s-a pus în practică. Eu cred că o ocazie s-a ivit acum ca această idee să fie pusă în practică, şi anume pe drumul naţional Siret- Rădăuţi. Podul de la Dorneşti este rupt, linia ferată este paralelă cu drumul naţional şi am putea testa cum funcţionează şi eventual care ar fi costurile ca aceste platforme să circule din Gara Dorneşti până în Gara Rădăuţi. În afară de faptul că am descongestiona şi traficul, ar fi o variantă de rezervă pentru podul de pontoane în cazul în care nu rezistă”, a explicat Onofrei.
Podul de la Dorneşti peste râul Suceava care face legătura între Siret şi Rădăuţi a fost rupt de ape în urma inundaţiilor de la finele lunii trecute. În prezent, traficul se desfăşoară pe un pod de pontoane construit de armată în aval de podul rutier avariat.
Comentarii
Oare cit de timpit poti sa fii ca sa debitezi asa prostii! V-a cara pe platforme CFR
si vacile domniei sale prin grajd.
Gagauta asta se crede in Elvetia. Numai bine ca o sa mai aiba Flutur un post de sef de impartit. Sef de tren.
Surse din PD-L, demne de incredere, comfirma varianta cu Ioan Balan la vandut bilete si Luhan la vandut seminte si floricele. Totusi lupta cea mare se duce pentru conductorul trenului unde ar parea ca sansele cele mai mari le are Ion Lungu, cu toate ca postul ar fi fost deja promis lui Olarian pentru ca radautenii sa-l vada conducand. Partea leului - sefia trenului ar revenii lui Orest Onofrei ca el a venit cu geniala idee. Totodata, in cercuri inalte se vehiculeaza ca la pocnit rotile cu ciocanul, Marco Bela nu are incredere in romani si va trimite un ungur.
Eu propun ca aceasta idee stralucita sa se aplice si in mun. resedinta de judet. Sa se construiasca pe principala artera a Sucevei o cale ferata cu o statie undeva in zona statiei de 110 si cealalta dupa pasarela din Itcani. Astfel vom prelua pe platforme CFR toate masinile care tranziteaza urbea si le vom descarca la iesire din oras. Eventual merge si un macaz in zona Petrom(OMV) Obcini si inca o statie undeva prin Scheia pentru varianta Humor. Astept de la voi sugestii pt alegerea variantei motorizarii locomotivelor. Eu propun varianta cu linie electrificata.
P.S. E aglomerat in draci drumul Radauti-Dornesti-Siret. Nu stiu daca am trecut vreodata pe acolo fara sa stau la coada.