De la mijlocul săptămânii viitoare, șoferii vor avea la dispoziție un minitraseu alternativ pentru a ajunge în zona comercială a Sucevei.

“Pe 15 septembrie vom da în funcțiune un tronson al rutei ocolitoare, cel care se continuă cu strada Mirăuți. Este o variantă temporară, pentru traficul ușor, pentru că vom monta limitatoare, pentru autoturisme de până la 3,5 tone”, a spus primarul Sucevei, Ion Lungu, care a verificat lucrările care se desfășoară în acest sens.

Noul drum, care face legătura între Centru și Podul Unirii, continuându-se deocamdată cu strada Energeticianului, recent refăcută, are deja turnate două straturi de asfalt, dar se mai lucrează la canalizările pluviale și la stratul de uzură.

Edilul sucevean consideră că ruta alternativă Suceava – Botoșani va prelua cel puțin 20% din traficul rutier de la Calea Unirii:

“Ruta alternativă va avea un rol foarte important în fluidizarea traficului rutier în zona comercială, va fi utilă celor care merg către Botoșani și nu numai. Inclusiv cei care merg în zona comercială au o variantă foarte bună de a ajunge acolo, pe porțiunea care se deschide de la jumătatea lunii septembrie, iar după pod fac stânga și ajung imediat acolo”.

Ruta alternativă Suceava – Botoșani va avea în total o lungime de aproximativ patru kilometri și cuprinde trei investiții majore: podul Unirii, care este finalizat, cele două tronsoane – cel de 1,8 km, de pe strada Apeductului, unde mai este de făcut un pod peste pârâul Cetății, în prezent în faza de proiectare, precum și tronsonul de după pod, spre DN 29.

Costul total al rutei alternative ajunge la peste 8 milioane de euro.

“După traversarea podului sunt mai multe variante de mers către Botoșani, ruta alternativă finalizându-se la intersecția cu DN 29, pe lângă fosta Avicola,  dar mai sunt variante de circulație pe lângă fosta centrală de termoficare, de unde se poate ieși peste calea ferată, existând o trecere de nivel, unde va trebui să montăm tot noi o semnalizare”, a adăugat Ion Lungu.

Tot pentru fluidizarea traficului rutier din oraș va fi realizată și ruta ocolitoare nr. 2, cu un nou pod peste apa Sucevei, la vreo doi km distanță de Podul Unirii, lungimea totală a traseului respectiv fiind de 13 km.

În vreme ce ruta alternativă la care se lucrează acum este finanțată de la bugetul local, inclusiv dintr-un credit, ruta ocolitoare nr. 2 va beneficia de fonduri europene.