Campania ”Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți!” a ajuns la începutul acestei săptămâni în Gara Suceava, polițiștii având misiunea de a atrage atenția tinerilor, cu argumente cât mai convingătoare, că o fotografie pe tren poate duce foarte ușor la moarte. Deși aparent ar putea părea un subiect minor, statisticile Poliției Române din ultimii ani arată că nu este așa.

Având în vedere numărul mare de tineri care folosesc trenul, CFR Călători a personalizat vagoane cu mesaje ale campaniei. Începând cu data de 14 septembrie, până pe 27 septembrie, pe ruta București – Suceava Nord, două trenuri (IR 1753 și IR 1752) vor avea un vagon personalizat cu mesajele campaniei. Pe traseul călătoriei vagonului personalizat, polițiști din cadrul structurii de analiză și prevenire a criminalității, ai poliției transporturi împreună cu voluntari ai Clubului de educație juridică ”Lawspective” din cadrul Colegiului Național Petru Rareș vor purta discuții cu tinerii călători referitor la tema abordată în cadrul Campaniei ”Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți!”, astfel încât aceștia să înțeleagă mai bine care sunt riscurile la care se expun atunci când încearcă să realizeze o fotografie pe tren sau când nu respectată regulile de conduită în incinta stațiilor de cale ferată, triajelor și zonelor adiacente.

Comisar șef de poliție Sorin Stănică. din cadrul Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității din Poliția Română, a arătat că în ultimii ani, la nivel național, este vorba de zeci de accidente de acest gen, unele cu final tragic:

„În ultimii ani, zeci de tineri, de multe ori minori, au suferit accidente grave pentru un selfie pe tren. Dorința de faimă, în special pe rețele sociale, coroborată cu potențialul de risc victimal crescut al acestora, a condus la acest deznodământ tragic. Prevenirea victimizării minorilor este o prioritate pentru Poliția Română. Prin această campanie, încercăm să-i prevenim cu privire la riscul la care se expun dacă încearcă să urce pe trenurile/vagoanele staționate în gări sau depouri sau pe cele dezafectate; riscul de electrocutare este foarte mare. Ne dorim ca tot mai mulți tineri să conștientizeze cât de riscante sunt astfel de acțiuni, să înțeleagă pericolul generat de fenomenul arcului electric și să le transmită și prietenilor lor aceste informații, pentru a fi cu toții în siguranță. Aceasta este prioritatea zero a campaniei noastre, să conștientizăm riscurile și să nu urcăm niciodată pe vagoanele unui tren. Să nu uităm: un selfie pe tren nu va lua like-uri, ci vieți”.