Arhitectul Bogdan Constantin Adomniței, Bobi pentru familie și prieteni, a fost condus, miercuri, pe ultimul drum, slujba de înmormântare având loc la Biserica Sf. Simion ”Turnul Roșu” din cartierul Zamca al municipiului Suceava.

Un om foarte cunoscut și apreciat în Suceava, Bogdan a murit la numai 42 de ani, în accidentul aviatic produs duminică pe raza comunei Gălănești, în condiții aflate în cercetarea Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile.

”Dumnezeu să-l ierte! Mare păcat!” se auzea cel mai adesea din rândul celor care participau la înmormântare ori al celor care doar treceau pe stradă, dar știau aproape toți despre cine este vorba.

Trei avioane ușoare au survolat cerul în jurul bisericii și cimitirului din apropiere, unde arhitectul își va dormi somnul de veci.

Bogdan Constantin Adomniței devenise în ultima vreme foarte pasionat de avioane și de zbor, astfel că familia și apropiații i-au respectat crezul și după moarte.

 

·        Un om bun, care a unit, un vizionar în arhitectură

Un prieten apropiat a rostit câteva cuvinte pentru cel care a fost Bobi Adomniței: „Bogdan a dorit să zboare sus, cât mai sus. Și-a iubit mult familia, își suna prietenii doar ca să le spună că îi iubește, îi saluta și le spunea să se bucure de fiecare zi. A fost un om bun, care a unit, mulți ne-am cunoscut datorită lui. Cumpăra și cel mai vestejit pătrunjel pentru a ajuta o bătrână... lumea e mult mai săracă fără el”.

Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a vorbit și el despre ziua tristă pentru oraș, ”un arhitect bun, din noua generație, vizionar, care tot timpul avea o soluție”.

”Deși tânăr, şi-a pus amprenta clar asupra orașului nostru, de aceea se justifică să îi acordăm titlul de Cetățean de Onoare post-mortem”, a mai spus Ion Lungu.

Arhitectul a lăsat în urmă o soție care are de crescut un băiat în vârstă de 4 ani.

 

·        Bogdan la manșa avionului: ”Era atât de fericit, nu am văzut om mai fericit...”

Bogdan Constantin Adomniței urmase timp de un an cursurile pentru licență de zbor, avioane ultraușoare, și de doar câteva săptămâni își cumpărase propriul avion. Era foarte entuziasmat de aparatul de zbor și căuta să profite cât mai mult de timpul liber pentru a zbura și a căuta experiență.

Bogdan Adomniței manifesta prudență în zbor, dovadă și că zbura doar cu instructori cu mare experiență.

Vineri, cu două zile înainte de nenorocire, arhitectul a fost la aerodromul de la Frătăuți și a zburat în tandem cu omul de afaceri Alexandru Scheul, care are un avion identic.

”Era atât de fericit, vineri am zburat împreună, eu cu avionul meu, el cu al lui, cu alt instructor. Era atât de fericit, nu am văzut om mai fericit...”, a relatat Scheul.

 

·        Ce se știe cât de cât cert despre accidentul aviatic  

Duminică, Adomniței a venit iarăși la aerodrom. A făcut un zbor în prima parte a zilei, iar la ora 15.00 a hotărât să mai facă un zbor. Era, ca de obicei, însoțit, în ziua de duminică partenerul său fiind instructorul Marcel Iliese, în vârstă de 58 de ani. Iliesi era unul dintre cei mai cunoscuți instructori din zbor din România, locotenent comandor în rezervă. Este fost pilot militar și de linie, pilot de elicopter, considerat unul dintre cei mai experimentați piloți din România.

Așadar, nu se poate vorbi de o prăbușite pe fond de lipsă de experiență.

Nu se poate vorbi despre concluzii privind cauza accidentului, însă elementele certe sunt următoarele: avionul a decolat în jurul orei 15.00, iar la ora când a fost găsit (după 19.00) era deja prăbușit de două, poate trei ore. Duminică, a fost Cod Galben de vreme rea, iar pe zona Gălănești a fost un episod de ploaie destul de puternic, neînsoțit totuși de o furtună vizibilă.

Avionul a căzut de sus cu viteză mare, în bot, fără a exista vreo tentativă de aterizare nereușită, de exemplu. Se deduce că s-a pierdut controlul în zbor și nu s-a mai putut face nimic. Impactul cu solul a fost deosebit de puternic, fără șanse de supraviețuire pentru cei doi.