Verificarea podurilor și podețelor de pe rețeaua de drumuri naționale și județene din județul Suceava, dispusă de prefectul de Suceava, Alexandru Moldovan, în luna iunie a anului trecut, arată că 12 din cele 342 de poduri controlate se află în stare critică. Prefectul Moldovan a informat, miercuri, că pentru podurile și podețele de pe drumurile naționale, verificarea a relevat „o serie de deficiențe tehnice” care, „dacă sunt neglijate, pot implica disfuncționalități semnificative ale circulației rutiere și pietonale.
În cazul podurilor aflate în administrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, raportul comisiei de verificare arată că 12 poduri sunt în stare critică, 31 de poduri au stare nesatisfăcătoare, 75 de poduri sunt în stare satisfăcătoare, 45 de poduri sunt în stare bună și doar 14 sunt în stare foarte bună. De asemenea, 5 dintre poduri sunt fără acces.
Starea tehnică a podurilor a fost analizată în cadrul unei ședințe extraordinare a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, după care au fost făcute demersuri către Ministerul Transportului și Infrastructurii și către CNAIR – DRDP Iași, pentru remedieri.
„Am solicitat ministerului de resort să analizeze posibilitatea alocării urgente de fonduri pentru remedierea deficiențelor constatate”, a declarat prefectul de Suceava, precizând că investigațiile pe teren s-au făcut prin inspecții vizuale și fotografii care pun în evidență defectele și degradările existente și pe baza cărora se poate face o evaluare „a stadiului de evoluție a proceselor de degradare identificate la infrastructura și suprastructura podurilor”.
La unul dintre podurile aflate în stare critică, cel de peste râul Siret, de la Zvoriștea, prefectul, împreună cu reprezentanți ai ISC Suceava, ISU Suceava și ai Serviciului Poliției Rutiere din cadrul IPJ Suceava, a fost în cursul zilei de luni pentru a vedea „ce lucrări de intervenție asupra obiectivelor au fost realizate până în acest moment”. Este vorba despre un pod pe grinzi metalice care are o lungime totala de 172 m, construit în anul 1933 și care nu a fost reabilitat sau modernizat.
„În anul 2018, în luna august, a fost efectuată o expertiză tehnică a podului. Având în vedere gravitatea proceselor de degradare care afectau alcătuirea constructivă și funcționalitatea podului, s-au impus restricționarea vitezei la 30 km/oră a autovehiculelor care circulă pe pod și reducerea masei la 7,5 tone/osie”, a declarat Alexandru Moldovan. Acesta a arătat că recomandarea specialistului care a efectuat expertiza tehnică a podului a fost de construire a unui pod nou, „ținând cont de avantajele tehnice și economice pe care le asigură”.
Până acum, intervenția administratorilor podului a fost de a întocmi note de constatare a accentuării degradărilor constatate din 2018 încoace și de a informa că lucrările necesare aducerii podului la parametrii constructivi și funcționali corespunzători nu pot fi executate în regie proprie.
„Voi continua demersurile la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și la DRDP Iași - CNAIR pentru alocare de fonduri pentru județul Suceava și de execuție a unor lucrări de refacere capitală a podurilor unde s-au produs degradări importante, scopul fiind de îmbunătățire a stării tehnice care să asigure condiții optime de siguranță și confort pentru circulația rutieră și pietonală”, a mai spus prefectul.
Menționăm că din comisia care a verificat starea podurilor și podețelor din județul Suceava au făcut parte reprezentanți ai Inspectoratului de Stat în Construcții Suceava, SDN Suceava, SDN Câmpulung Moldovenesc, DJDP Suceava și Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători Iași - Suceava.
Comentarii