Dancilă: Majorăm fondurile pentru unitățile de asistență medico-socială cu aproape 50%
Mediafax.ro
Premierul Viorica Dăncilă a anunțat, joi, că Guvernul va majora fondurile necesare funcționării unităților de asistență medico-socială cu aproximativ 50%, în urma creșterii drepturilor salariale ale personalului, dar și a creșterii prețurilor la medicamente.„În ședința de astăzi (joi - n.r) vom lua unele măsuri pentru îmbunătățirea serviciilor medicale destinate persoanelor cu afecțiuni cronice, aflate sub supraveghere în centrele medico-sociale, precum și pentru asigurarea continuității în acordarea serviciilor de sănătate pentru unele categorii de persoane. Vom majora fondurile necesare funcționării unităților de asistență medico-socială cu aproximativ 50%, ca urmare a creșterii drepturilor salariale ale personalului încadrat, cât și a majorării cheltuielilor cu medicamentele și materialele sanitare. Această creștere va fi de la 40 872 lei pe pat pe an la 59 677 de lei pe pat pe an”, a declarat Viorica Dăncilă, în debutul ședinței de joi de Guvern.Premierul a precizat că la nivel național există 68 de centre de asistență medico-socială.„Majoritatea unităților de asistență medico-socială funcționează în subordinea Consiliilor locale comunale care nu dispun de venituri prorpii necesare pentru a asigura finanțarea suplimentară a unităților de asistență medico sociale. Unitățile de asistență medico-sociale sunt organizate și funcționează ca o structură intermediară între unitățile sanitare și unitățile de asiastență socială. Beneficiarii serviciilor acordate în unitățile de asistență medico-socială sunt persoane cu afecțiuni cronice care necesită permanent sau temporar supraveghere, asistare, îngrijire, tratament și care din motive de natură economică, fizică sau socială nu au posibilitatea să își asigure nevoile sociale. La nivel național sunt 68 de unități de asistență medico-socială cu aproximativ 3300 de paturi”, a adăugat șeful Executivului.Astfel, potrivit proiectului de hotărâre, nivelul standartâd de cost/an/pat se va majora de la 40.872 lei/pat/an la 59.677 lei pat/an.„Prin acest act normativ se crează cadrul legal necesar pentru: majorarea nivelul standardului de cost/an/pat, pentru serviciile acordate în unitățile de asistență medico-sociale de la 40872 lei/pat/an la 59,677 lei/pat/an și defalcat pe surse de finanțare, după cum urmează: majorarea standardului de cost pentru cheltuielile suportate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sănătății, din sume alocate prin transferuri către bugetele locale, de la 11,275 lei/an/pat la 20,986 lei/an/pat; majorarea standardului de cost pentru cheltuielile suportate de la bugetul de local, de la 29597 lei/pat/an la 38691 lei/an/pat;majorarea nivelul standardului de cost/an/pat pentru cheltuielile suportate de la bugetul local este determinată de majorarea cheltuielilor de personal ca urmare a intrării în vigoare a actelor normative în domeniul acordării drepturilor de personal; majorarea nivelul standardului de cost/an/pat pentru cheltuielile suportate de la bugetul de stat este determinată atât de majorarea cheltuielilor de personal ca urmare a intrării în vigoare a actelor normative în domeniul acordării drepturilor de personal cât și de majorarea cheltuielilor cu medicamente și materiale sanitare; impactului financiar determinat de majorarea nivelul standardului de cost/an/pat pentru serviciile acordate în unitățile medico-sociale, pe surse de finanțare, respectiv buget de stat și bugete locale s-a făcut având în vedere numărul de paturi din unitățile de asistență medico-sociale și care este de 3.268 paturi.Totodată, având în vedere modificările propuse respectiv, majorarea standardului de cost ca urmare a prevederilor legislative incidente drepturilor salariale aferente personalului încadrat în unitățile medico-sociale se impune reglementarea în mod expres în vederea reglementării cadrului legal asigurării fondurilor necesare susținerii acestei creșteri atât din fondurile alocate de la bugetul de stat cât și bugetul local”, prevede proiectul de hotărâre.
Comentarii