Importurile de articole vestimentare în anul 2018, în România, au fost în valoare de 335,3 milioane de euro, o creștere față de anul precedent, când valoarea acestora a fost de 278,34 milioane de euro, potrivit Eurostat.Valorile importurilor de articole vestimentare au crescut constant și semnificativ în ultimii ani, în România. Acestea se situau la 144,4 milioane de euro în 2013, 161,8 milioane de euro în 2014, 189,4 milioane de euro în 2015 și 236,5 milioane de euro în 2016.Statele membre ale UE au importat îmbrăcăminte în valoare de 166 miliarde de euro în 2018, doar 51% din acestea (84 miliarde de euro) provenind din state non-membre UE. În comparație cu anul 2013, importul de articole de îmbrăcăminte către statele membre ale UE a crescut cu 25%.Articole vestimentare în valoare de 116 miliarde de euro au fost exportate de către statele membre ale UE, dintre care majoritatea au fost exportate în alte state membre ale UE (77%, în valoare de 89 miliarde de euro). Comparativ cu 2013, aceasta constituie o creștere de 36% a valorii exporturilor totale ale statelor membre UE.În 2018, Germania a importat articole de îmbrăcăminte în valoare de 17 miliarde de euro, provenite din țări nemembre ale UE (20% importuri din țări non-membre UE, din importurile totale). Acest lucru face ca Germania să fie cel mai mare importator de îmbrăcăminte din țări din afara UE, urmată de Regatului Unit (peste 12 miliarde de euro, 15%), Spania (12 miliarde de euro, 14%), Franța și Țările de Jos (10 miliarde de euro, 11%) și Italia (8 miliarde de euro, 9%).Importurile de îmbrăcăminte din statele din afara UE au provenit în principal din China (27 de miliarde de euro sau 32% din totalul hainelor importate din țări non-UE), Bangladesh (16 miliarde de euro, 19%) și Turcia (10 miliarde de euro, 12%), urmate de India (5 miliarde de euro, 6%), Cambodgia (4 miliarde de euro, 5%), Vietnam (peste 3 miliarde de euro, 4%), Maroc și Pakistan (3 miliarde de euro, 3%).În rândul statelor membre UE, Italia a exportat haine în valoare de 9 miliarde de euro în țările din afara UE în 2018 (36% din exporturile totale de haine în afara UE), devenind astfel cel mai mare exportator de haine din afara UE, urmată de Germania și Spania (5 miliarde de euro, 17%), Franța (3 miliarde de euro, 12%) și Regatul Unit (1 miliard de euro, 5%).