Lipsa de implicare în finalizarea şoselei de centură a Sucevei a celor de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii (CNAI) a fost criticată în termeni duri de către deputatul PNL Ioan Balan. Acesta nu-şi poate explica de ce în 10 ani lucrările nu au fost finalizate, asta în condiţiile în care în 2014 stadiul de execuţie era de 85%.

„Puțini știu că, în anul 2008, au început efectiv lucrările nu la 1.000 de km de autostradă, doar la 12 km de centură ocolitoare, iar lucrările au ajuns până spre anul 2014 la un stadiu de execuție de 85%. Așadar, CNAIR mai trebuia să finalizeze doar 15% din lucrări, însă acest lucru trenează de ani de zile. Mai mult, din anul 2015, a început adevărata epopee a acestui drum, care a fost plimbat între autoritățile centrale și constructori până a început să se degradeze și ceea ce se construise deja. Faptul că în anul 2017 nu s-a mișcat nici un utilaj, nu s-a întreprins nici un demers, este rezultatul exclusiv al incompetenței și nepăsării autorităților centrale de la București, adică atât a Ministerului Transporturilor, cât și a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, a arătat Ioan Balan.

Deputatul liberal a ţinut să amintească şi faptul că anul viitor se va sărbători centenarul unirii, numai că în condiţiile date evenimentul va fi ştirbit.

„Anul viitor vom sărbători 100 de ani de la Marea Unire, iar la Suceava se vor mai împlini și 10 ani de când au început, pentru prima dată, lucrările de construire la centura ocolitoare a municipiului reședință de județ. Dacă domnului Mihai Tudose tot îi place să se laude și să compare activitatea guvernului cu topuri mondiale și Cartea recordurilor, atunci să nu uite și să treacă și acest obiectiv de investiții în aceleași recorduri, la categoria <începute și uitate>”, a menţionat Ioan Balan.

Acesta nu a uitat nici promisiunea comisarului european Corina Creţu, care dădea asigurări că s-au alocat bani europeni pentru şoseaua de centură a Sucevei, însă până la urmă totul s-a dovedit o cacealma.

„Cei mai mulți suceveni s-au consolat, în luna septembrie a acestui an, când, prin rectificarea bugetară, Ministerului Transporturilor i s-au tăiat 45% din fondurile destinate lucrărilor de investiții în infrastructură, știind că se vrea, nu se mai poate pentru că nu mai sunt bani. Pe mulți i-am încurajat și le-am spus că soluția finanțării va veni de la Comisia Europeană! Eu nu uitasem că doamna comisar european, Corina Crețu, ne asigurase că la nivelul Comisiei s-a aprobat alocarea a 44 de milioane de euro din Fondul de coeziune, pentru construcția șoselei de centură a Municipiului Suceava. Acum, sincer vorbind, ori doamna comisar Corina Crețu ne-a păcălit cu acordarea acelei finanțări, ceea ce, personal, nu prea cred, ori Guvernul PSD-ALDE demonstreză, pentru a nu știu câta oară, că nu-i pasă! Sucevenii nu mai trebuie să sufere din cauza faptului că autoritățile de la București au alte priorități sau sunt pur și simplu incompetente. Cine oare mai poate spera că vom avea autostrăzi și drumuri expres de la București și până la Siret, atâta vreme cât în zece ani nu s-a reușit construirea a 12 Km de centură ocolitoare? Cum să facă Guvernul o autostradă care să treacă munții, când acesta nu este în stare să toarne asfalt nici măcar la câmpie? Cine se mai poate baza pe buna credință a Guvernului, atâta vreme cât Comisia Europeană stă cu mâna întinsă să ne dea bani total gratuiți ca să construim, iar miniștri și directori de companii responsabile întorc privirea în altă parte, ori de teamă, ori din nepăsare, ori de-a dreptul din prostie”, este strigătul de indignare al lui Ioan Balan.

Totuşi, deputatul liberal nu crede că finalizarea lucrărilor la şoseaua de centură ar fi o misiune imposibilă. Pentru acest lucru este de părere că trebuie implicarea tuturor parlamentarilor suceveni.

„Fac un apel de unitate la toți deputații și senatorii suceveni, din toate partidele politice parlamentare, pentru a face presiuni asupra Guvernului, oricare va fi el mâine, poimâine sau de la 1 ianuarie 2018. Haideți să ne coalizăm cu toții în jurul acestui proiect pentru ca centura ocolitoare a Municipiului Suceava să se finalizeze în cel mai scurt timp, până cel târziu la vara următoare. Dacă în anul 2018 nu putem cinsti Centenarul Marii Uniri cu o autostradă finalizată între București și Suceava, între Țara Românească și Bucovina, măcar o centură ocolitoare să putem finaliza, în cei 27 de ani care s-au scurs de la căderea comunismului. Cred cu toată puterea că, atunci când este vorba despre prioritățile cetățenilor din județul nostru, competiția politică trebuie să treacă în plan secund, iar singurul lucru care trebuie să conteze este să aducem un spor de bunăstare în viața celor care au crezut în noi”, a concluzionat Ioan Balan.