Scene ireale surprinse joi la amiază pe drumul național 17, în zona Ilișești. Este vorba de curba din zona bisericii unde se execută lucrări de consolidare de mai multe luni de zile și unde traficul se derulează pe un singur sens, prin intermediul semafoarelor. Muncitorii firmei Geiger, care se ocupă de această lucrare, au demarat procedurile de asfaltare a drumului, pe sensul de venire spre municipiul Suceava. Problema este că asfaltarea se face direct pe un strat de noroi cu o grosime de 10-15 centimetri, adică acolo unde gradul de compactare este aproape inexistent. Oamenii care coordonează lucrarea în teren spun că este ceva provizoriu și că dacă va fi cazul vor reface operațiunea de asfaltare. Autotrenurile cu asfalt patinau pur și simplu pentru a putea ieși din zona de noroi după ce descărcau încărcătura.

Pentru a ajunge pe asfaltul de pe celălalt sens de mers, autotrenurile treceau peste asfaltul proaspăt turnat și au creat adevărate ”brazde”, mai ceva ca un tractor pe ogor. Acolo unde asfaltul era turnat și ”compactat” crăpăturile erau ca pe un câmp pe timp de secetă, iar bucățile de asfalt dansau efectiv sub pașii unui om. Iar toate aceste lucrări se derulau la o temperatură de zero grade, iar la sol este posibil să fi fost chiar mai scăzută.

 

 

Șoferii care circulau prin zonă și-au făcut cruce de ceea ce se întâmplă. Un bărbat aflat la volanul unui tir a spus că nu îl miră nimic și că situații similare a întâlnit în aproape toată țara. ”Capodopera” inginerească a fost catalogată drept o mântuială românească de care până și muncitorii implicați în operațiune râdeau și își dădeau coate, conștienți că nu poate rezista. Din primele date se pare că este o lucrare provizorie, pentru a putea debloca circulația în ambele sensuri la Ilișești. Chiar și așa, e posibil ca siguranța rutieră să fie afectată de lucrările făcute în grabă și în condițiile descrise.