Prețul pe kilometru la transportul public alimentat cu energie electrică este mai scăzut cu 40 la sută față de prețul transportului efectuat cu combustibil clasic - motorină, a declarat, miercuri, în conferință de presă, primarul municipiului Suceava, Ion Lungu. Primarul a afirmat că, în ciuda scumpirii electricității, transportul electric este mai rentabil în municipiul Suceava: la autobuzele mari care circulă cu combustibil convențional(motorină), prețul pe kilometru este de 3,67 de lei, în timp ce la autobuzele electrice mari prețul pe kilometru este de 2,61 de lei. La autobuzele mici, de 6 metri, pe motorină, prețul este de 1,31 de lei pe kilometru, iar la cele  electrice este de 0,94 de lei. Trebuie menționat că prețul energiei electrice este calculat la prețul subvenționat pentru instituțiile publice. „În ambele cazuri, este cu 40% mai ieftin transportul electric decât cu combustibil clasic”, a subliniat Lungu. 

Acesta a mai arătat că în cursul zilei de marți au plecat din Polonia spre Suceava încă trei autobuze electrice, conform contractului cu firma Solaris, astfel că în câteva zile în parcul auto al orașului vor fi 7 autobuze, din cele 15 care ar trebui să fie aici până la sfârșitul acestui an.  „Trebuie să mai vină 8 până la sfârșitul anului și sper să vină toate, ca să ne putem face programul de a renunța total la autobuzele clasice care azi mai circulă pe două linii, linia 2 și linia 5. Să avem autobuze suficiente în așa fel încât să putem funcționa în totalitate cu transport electric”, a afirmat primarul.

În ceea ce privește implementarea sistemului e-ticketing de achiziționare a biletelor de autobuz, Lungu a apreciat că „funcționează binișor” în paralel cu sistemul clasic, exemplificând cu încasările din vânzarea biletelor în prima săptămână din noiembrie. În prima săptămână de funcționare, 1-7 noiembrie a.c., au fost încasări de 315.129 de lei, în timp ce în săptămâna similară de anul trecut încasările au fost de 220.243 de lei, în creștere cu 43,8%, prețul biletelor fiind același.

Comparația făcută de primar nu este însă relevantă deoarece noiembrie 2021 a fost în plin val 4 al pandemiei de Covid-19, valul cel mai grav, cu cea mai mare mortalitate, o perioadă în care autobuzele TPL circulau aproape goale deoarece oamenii evitau transportul în comun.

Ion Lungu și-a exprimat speranța că sucevenii se vor convinge de faptul că „este mai eficient și mai confortabil să circule cu transportul în comun”, în condițiile în care parcul auto va ajunge la 67 de autobuze electrice, dublu față de cele 30 de autobuze electrice care au fost achiziționate de Primăria Suceava în anul 2006. Culoar unic pentru transportul public, mijloace de transport public în comun suficiente, care să ajungă la timp vor face ca sucevenii să circule cu autobuzele TPL și astfel se va fluidiza circulația în oraș, crede primarul Sucevei.