Polițiștii suceveni au transmis un avertisment serios privind înșelăciunile legate de servicii turistice care pleacă din mediul online. Un mediu online care aparent oferă foarte multe posibilități dar care poate ascunde și înșelăciuni grosolane.
Un bărbat din comuna Șerbăuți, care avea intenția de a-și cumpăra o autorulotă cu care să meargă cu familie în vacanțe în Europa, s-a ales cu o pagubă de peste 11.000 de euro, pagubă pe care pare puțin probabil să o mai poată recupera.
Pe 23 mai, în jurul orei 12.00, polițiștii de la Postul Șerbăuți au fost sesizați de un localnic în vârstă de 48 de ani, care a relatat că, în urma unor căutări pe Facebook cu privire la achiziționarea unei autorulote, a găsit o pagină ce aparent aparținea unei firme dintr-un stat european și care ar avea ca obiect de activitate vânzarea de vehicule de acest gen.
Bărbatul a cerut detalii referitoare la procedura de achiziționare a unei autorulote, prin sistem de mesagerie scrisă, fiindu-i indicat să transfere în primă fază suma de 1.500 euro într-un anumit cont, pentru confirmarea cererii de cumpărare.
După această tranzacție, escrocii au mărit miza și i-au transmis că trebuie să mai achite 5.100 euro, care ar reprezenta 30% din valoarea autorulotei. Această suma ”garanta” retragerea anunțului din mediul online și rezervarea vehiculului pentru sucevean. Acesta a virat și acești bani, în data de 20 mai, în același cont pe care beneficiarul i l-a transmis.
Două zile mai târziu, pe 22 mai, părții vătămate i s-a mai solicitat o sumă de 4.540 euro, care ar reprezenta cheltuielile pentru demersurile administrative de trimitere a mașinii, sumă pe care suceveanul a achitat-o.
Așa a ajuns suceveanul la achitarea unui total de 11.140 euro.
Când i s-au cerut din nou bani, păgubitul a făcut verificări și pe unele site-uri de tip „forum”, unde erau prezentate feedback-uri negative asupra paginii, respectiv că firma nu ar exista și că pagina ar fi falsă. Polițiștii suceveni au deschis un dosar penal privind comiterea infracțiunii de înșelăciune.
Comentarii