Primarul din Vatra Dornei, Marius Rîpan, a anunțat că a solicitat angajaților din primăria municipiului stațiune să fie mult mai prietenoși și deschiși în relația cu cetățenii. Marius Rîpan a spus că recent a avut o ședință cu aparatul de lucru din primărie, toți funcționarii și personalul contractant, discuțiile fiind axate în principal pe schimbarea modului de lucru din primărie. „Aici mă refer nu doar la modul de lucru efectiv, ca flux de documente și de informații, ci în primul rând la interacțiunea cu cetățenii, cu dornenii și cu toți oamenii care trec pragul primăriei”, a spus Marius Rîpan.

El a amintit că la nivelul Primăriei Vatra Dornei au fost implementate două proiecte de digitalizare a activității. „Aceste proiecte au fost implementate de colegii din cadrul primăriei până la un punct. Mai exact, până la nivelul de registratură. Aceste programe de digitalizare practic ar trebui să ușureze foarte mult accesul cetățenilor la serviciile primăriei. Și mă refer aici la eliberarea certificatelor de urbanism, certificate de atestare fiscală, plata taxelor și impozitelor, plăți de amenzi și foarte, foarte multe alte operațiuni care se pot face de către oamenii care au nevoie de aceste servicii de oriunde din lume practic, nu doar din România. Și i-am rugat pe colegi să încerce să facă eforturi în așa fel încât Primăria să devină mult mai accesibilă și mult mai prietenoasă cu cei care au nevoie de servicii”, a transmis primarul din Vatra Dornei.

El a precizat că totuși sunt mulți cetățeni care nu accesează încă aceste servicii online, preferând să se prezinte la primărie, motiv pentru ca i-a rugat pe angajați să gândească un mod de lucru și un nou flux de atribuțiuni din partea șefilor de servicii pentru fiecare funcționar din primărie. „Vrem astfel ca toți cei care trec pragul primăriei să fie primiți mult mai bine, iar problemele dumnealor să se rezolve mult mai repede și mult mai eficient. În acest sens i-am rugat pe toți oamenii din primărie să-și facă o autoevaluare cu toate atribuțiunile și cu toate sarcinile de serviciu pe care le au și cu timpul pe care îl alocă acestor sarcini de serviciu. Aceste autoevaluări le vom centraliza și împreună cu șefii de servicii vom face evaluări interne în cadrul primăriei în așa fel încât să putem gândi niște fișe de post pentru fiecare, iar sarcinile din primărie să le preia toți angajații. Nu unul să muncească mai mult, altul mai puțin sau să apară diferențe de acest fel”, a arătat primarul din Vatra Dornei.

 

·        Primarul din Vatra Dornei intenționează să facă un audit extern pentru a îmbunătăți activitatea angajaților

 

Marius Rîpan a mai adăugat că după ce vor fi regândite fișele de post pentru fiecare angajat în parte, are în vedere și realizarea unui audit de personal cu experți în acest domeniu pentru a stabili la un moment dat un flux de activități în cadrul primăriei și implementarea unui sistem ISO de calitate pentru modul de lucru în primărie. „Dacă îmi doresc un lucru și îl iau ca prioritate pentru următorii patru ani este ca primăria să devină o instituție mult, mult mai prietenoasă cu dornenii. După ce vom face și acest audit de personal o să vedem ce ne va spune și o să ne gândim cum va fi activitatea din primărie în așa fel încât oamenii care intră în primăriei să simtă că sunt mult mai bine primiți, iar lucrurile să funcționeze mult mai bine. Și vom vedea dacă va fi nevoie de o regândire a personalului, de o restructurare, pentru că nu Primăria Vatra Dornei este cea care a inventat sau va inventa acest mod de lucru. Trebuie să ne uităm și noi către administrațiile care au avut succes și cu succes au implementat aceste proiecte și programe în cadrul aparatelor lor de lucru și lucrurile funcționează cu totul altfel și mă refer aici în primul rând la primăriile din Ardeal”, a încheiat Marius Rîpan.