Un copil din doi are nevoie de aparat dentar, în condiţiile în care lipsa unui tratament corespunzător poate duce la probleme grave de sănătate, care afectează stomacul, inima sau rinichii, se arată într-un studiu realizat de specialişti în domeniu, care au început o campanie de educare a elevilor.

Campania de conştientizare şi educare a elevilor de gimnaziu cu privire la importanţa sănătăţii dentare, organizată de compania Dent Estet cu sprijinul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, se desfăşoară în perioada martie- aprilie şi vizează peste 3.000 de elevi din clasele V -VIII din zece şcoli generale bucureştene.

În acţiune vor fi implicaţi zece medici Dent Estet specializați în stomatologie pentru copii, potrivit unui comunicat al companiei. Timp de o lună, aceştia vor dezbate împreună cu elevii diverse teme printre care menţinerea unei danturi sănătoase, vor acorda sfaturi legate de alimentaţie, respiraţie, aparatele ortodontice, dau şi riscurile aduse de fumat sau bijuteriile dentare.

"În momentul de faţă, adolescenţii din segmentul de vârstă 10-14 ani, elevi în clasele V -VIII, ajung foarte rar în cabinetul stomatologic. Spre deosebire de adulţi, care sunt conştienţi de efectele negative ale netratării problemelor dentare la timp, adolescenţii nu înţeleg încă acest lucru şi încearcă pe cât posibil să evite sau măcar să amâne vizita la medicul dentist. De aceea, pentru prima dată în România, Dent Estet a decis să desfăşoare o campanie amplă de informare şi educare în randul adolescenţilor, bazată pe metode inedite de comunicare, de exemplu prezentări ce conţin personaje îndrăgite de adolescenţi", a precizat sursa citată.

Potrivit medicului Oana Taban, elevii vor fi învăţaţi cum să evite problemele dentare frecvente în timpul adolescenţei şi care pot duce chiar la afecţiuni grave ca boli ale gingiilor şi cavităţii bucale, până la cancerul oral. "Această campanie de informare asupra pericolelor legate de neglijarea sănătăţii dentare nu este una tradiţională, ci îşi propune să fie una interactivă, inovativă şi adaptată limbajului și preocupărilor adolescenților", a continuat medicul.

"Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti este deschis unor astfel de parteneriate, cu companii private, care investesc în educarea tinerei generații. Acest tip de campanii de profilaxie necesită și resurse din mediul privat şi pot duce, pe termen lung, la îmbunătăţirea sănătăţii dentare a populaţiei ", a declarat Mirela Șişman, din cadrul Inspectoratului Școlar al Municipiului Bucureşti.

Costurile campaniei de informare şi educare sunt de aproximativ 20.000 de euro.