Cel mai lung apel la Telverde Antisuicid din România a durat peste opt ore. Cum a decurs întreaga conversaţie
Mediafax.ro
Un bărbat care a sunat anul trecut la Telefonul Verde Antisuicid şi care intenţiona să îşi ia viaţa a vorbit peste opt ore cu un voluntar, iar la final a fost convins să renunţe la gestul extrem, transmite corespodentul MEDIAFAX.Doina Cosman, preşedintele Alianţei Române de Prevenţie a Suicidului, asociaţie care gestionează TelVerde Antisuicid, a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, presei, că a constatat o creştere a convorbirilor la această linie gratuită, la câteva apeluri în fiecare noapte."Linia telefonică TelVerde Antisuicid, singura astfel de linie la nivel naţional, funcţionează la Cluj-Napoca zilnic din 15 iulie 2013 între orele 19 – 7, iar în această perioadă de activitate s-au recepţionat 5.357 de apeluri, din care 992 de apeluri au fost intervenţii în criză suicidară. Am observat o creştere a numărului convorbirilor, dacă anii trecuţi aveam câteva convorbiri pe săptămână, acum avem mai multe convorbiri în fiecare noapte. Cel mai lung apel a durat peste opt ore şi a avut loc anul trecut, regula fiind că trebuie să se vorbească în mod continuu cu persoana care sună. A fost un bărbat aflat pe malul unui râu, lângă un pod, era în criză suicidară, cu impulsuri de a se arunca în apă. O persoană intelectuală, cultivată, cu o meserie de top şi care a fost salvată în urma convorbirii cu voluntara care a răspus la telefon”, a spus Cosman.
Comentarii