Aproximativ 40% dintre români nu au ajuns la un medic dentist, iar mai mult de 20% spun că nu vor merge nici în acest an, potrivit unui studiu de piață realizat de către Millward Brown România.

„După 30 de ani de eforturi private susținute, atât ale medicilor, cât și ale pacienților, stomatologia dă semne bune, dar încă mai avem mult de construit. Conform studiului, în 2018, aproximativ 40% dintre români nu au ajuns la un medic dentist, peste 30% dintre familiile care au copii nu i-au adus niciodată pentru un control, iar mai mult de 20% dintre români spun că nu vor merge nici în 2019 la stomatolog”, a declarat dr. Ionuț Leahu, fondatorul clinicilor dentare Dr. Leahu, citând un studiu realizat de Millward Brown România, în ianuarie 2019.

În schimb, șase din zece români au fost cel puțin o dată la medicul stomatolog, în cursul anului trecut. Accesul pacienților la serviciile stomatologice a crescut pe fondul unui context macroeconomic favorabil, al unui nivel sporit al educației și al dezvoltării pieței de stomatologie susținute și de extinderea clinicilor mari, arată studiul realizat în ianuarie 2019.

Față de anii anteriori, pacienții conștientizează din ce în ce mai mult importanța sănătății dentare. Astfel, anul trecut, peste 50% și-au planificat vizitele la medic. Aceștia și-au ales dentistul pe criteriul încrederii (într-un procent de aproximativ 90%) sau pe recomandare (65%) și nu pe criteriul financiar, cum se întâmpla în anii trecuți.

Conform datelor din studiul de piață, jumătate dintre românii care au fost la dentist au optat, punctual, pentru tratarea cariilor, 40% pentru igienizări, comparativ cu anii anteriori în care ajungeau preponderent în cazul durerii și infecțiilor. Numai 8% dintre aceștia au fost la dentist pentru a-și rezolva toate problemele dentare. Domeniul este extrem de fragmentat, fiind construit într-o proporție de 85% din cabinete individuale.

Piața serviciilor stomatologice a crescut de la an la an, atât ca număr de cabinete și clinici, cât și ca valoare, ajungând la 4.400 de companii active și peste 1,3 miliarde lei cifră de afaceri cumulată a jucătorilor din domeniu, potrivit datelor Coface.

Primele trei orașe, București, Cluj și Timișoara, au înregistrat progrese semnificative, Capitala fiind cea mai mare zonă, cu 1.600 de companii și o valoare a pieței de peste 500 de milioane de lei.

Clinicile Dentare Dr. Leahu continuă în 2019 extinderea, adăugând trei clinici noi la rețeaua proprie, care este formată din șase clinici: patru în București, una în Pitești și una în Timișoara. Planurile includ concentrarea pe București, prin deschiderea a două noi clinici și extinderea locației din Nicolae Caramfil, inaugurarea clinicii-spital din Cluj, o investiție de 2 milioane de euro, și dezvoltarea sistemului de parteneriat introdus pe finalul anului trecut.

Cifra de afaceri estimată pentru 2019 este de 45 de milioane de lei, în creștere cu 50%, comparativ cu anul trecut. Rețeaua are peste 170 de angajați, dintre care 70 medici.