Lecțiile online, cursurile digitale, învățarea de acasă prin intermediul a diverse aplicații sunt utopice pentru mulți dintre elevii suceveni, care fie nu au acces la internet, fie nu au un calculator.

Sunt 11.556 de elevi în întreg județul în această situație, elevi ai căror familii nu-și permit achiziționarea unui calculator sau locuiesc în zone izolate, care nu sunt acoperite de semnal.

Inspectorul școlar general, prof. Grigore Bocanci, a menționat că în județ ”sunt circa 73.000 de elevi, dintre care 11.556, adică aproximativ 15%, nu au acces la internet”.

Acesta a mai punctat că toate școlile cu personalitate juridică au internet, nu și 54 de școli structuri.

”Monitorizăm permanent situația în ceea ce privește cursurile online. Am încredere în corpul profesoral din județ că face eforturi, că ține legătura cu elevii. Pentru elevii care nu au internet, am rugat profesorii să le trimită fișe listate, să găsească o metodă prin care să le dea niște materiale care să-i țină conectați pe elevi la școală. Subliniez că profesorii trebuie să-i mențină pe elevi conectați la școală, la lecții, întrucât nu e o perioadă de vacanță”, a mai precizat Bocanci.

Șeful Inspectoratului Școlar Județean Suceava a mai adăugat că estimează că peste 95% din profesori au internet și știu să utilizeze platforme online, existând totuși și profesori aflați la vârsta pensionării care au dificultăți în a accesa lecții digitale.

De asemenea, tot pentru a venit în sprijinul elevilor și pentru a facilita munca profesorilor, școli din județ și-au făcut propriile platforme online prin care mențin legătura.

„Și Ministerul Educației a făcut recomandări pentru diverse platforme unde pot fi accesate teste, lecții. Cât despre elevii care au în acest an examene naționale, la clasa a XII-a materia era aproape de final, se poate recapitula, la clasa a VIII-a mai era ceva materie de parcurs. Elevii trebuie să continue pregătirea”, a mai precizat profesorul Bocanci.

Referitor la dezinfectarea școlilor, acesta a menționat că fiecare școală are obligația de a realiza asta, mai ales în contextul actual.