Bazarul, cel mai mare spațiu comercial din județul Suceava (cu peste 2.000 de chioșcuri și alte magazine), rămâne închis, chiar dacă a fost ridicată carantina asupra municipiului reședință de județ și a celor opt localități din jur.

Aceeași măsură se menține și în cazul celor două malluri, Iulius Mall și Shopping City Suceava, care nu se încadrează în noua prevedere legală, de redeschidere a centrelor comerciale cu suprafaţa sub 15.000 de metri pătrați.

“Decizia de ridicare a carantinei este mai mult decât bine-venită, ne bucurăm prudent, suntem conștienți de faptul că această epidemie nu a trecut. Faptul că s-a ridicat starea de carantină contează în primul rând pentru psihicul sucevenilor, dar și pentru faptul că orașul era blocat, iar pentru cei care aveau de ieșit sau de intrat în zona de carantină, cu treabă, nu era deloc simplu. Rămâne închis Bazarul, deocamdată - fiind prins la un loc cu mallurile, nu ne încadrăm în această suprafață de 15.000 de mp, este mult mai mare”, a spus primarul Sucevei, Ion Lungu.

De altfel, Comitetul Local pentru Situații de Urgență al municipiului Suceava, convocat joi, 14 mai, a prelungit suspendarea activității din Bazarul Suceava, urmând ca în data de 1 iunie să fie reanalizată decizia.

Conform proiectului de lege elaborat de Guvern privind măsurile care vor fi luate pe durata stării de alertă, printre magazinele care ar putea fi deschise au fost introduse și mallurile mici, cu o suprafață de până la 15.000 de metri pătrați.

Numai că nici unul dintre mallurile din Suceava nu se încadrează în această limitare, Shopping City Suceava având 46.000 de mp de spații comerciale, iar Iulius Mall Suceava aproape 55.000 de mp.

În schimb, s-ar putea deschide o serie de magazine individuale care funcționează în cadrul acestora. Asta deoarece, prin excepție de la regulă, sunt permise următoarele activități comerciale:

a) vânzarea produselor electronice și electrocasnice, doar dacă operatorii economici asigură livrarea acestora la domiciliul/sediul cumpărătorului;

b) activitatea desfășurată de operatorii economici din cadrul centrelor comerciale care au accesul asigurat direct din exteriorul incintei și este întreruptă comunicarea cu restul complexului;

c) activitatea desfășurată de către magazinele agroalimentare, farmacii, cabinetele stomatologice, curățătorii de haine și centrele de îngrijire personală, precum și vânzarea produselor și serviciilor de optică medicală.