Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat că linia de cale ferată Pașcani – Suceava – Dărmănești va intra în modernizare. Aceasta după ce Compania Națională de Căi Ferate ,,CFR” – SA a solicitat Consiliului Județean Suceava emiterea certificatului de urbanism necesar elaborării documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții în cadrul ProiectuluiReabilitarea liniei de cale ferată Pașcani – Dărmănești. Gheorghe Flutur a spus că lungimea traseului este de circa 70 de kilometri, din care 58 sunt pe raza județului Suceava, linia ferată trecând prin nouă localități, Dolhasca, Liteni, Udești, Fântânele, Verești, Salcea, Suceava, Pătrăuți și Dărmănești.

Flutur a precizat că în prezent, linia de cale ferată Pașcani – Suceava – Dărmănești se află în diverse stadii de degradare din cauza uzurii fizice și morale, având depășită durata normală de funcționare. „Proiectul de reabilitare a liniei definește ca obiectiv principal al acestor lucrări creșterea atractivității transportului feroviar prin îmbunătățirea calității serviciilor concomitent cu îmbunătățirea siguranței în exploatare, în scopul creșterii numărului de călători, inclusiv creșterea numărului de turiști”, a declarat șeful administrației județene. Gheorghe Flutur a adăugat că prin reabilitarea liniei se urmărește îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfă și, respectiv, la minim 160 km/h pentru trenurile de călători, diminuarea efectelor adverse asupra mediului și creșterea capacității de tranzit.

El a mai precizat că realizarea lucrărilor se va face cu respectarea standardelor și cadrului legislativ și de reglementare național și european în vigoare conform standardului de proiectare până la 200 km/h.

Președintele CJ Suceava a mai spus că în cadrul proiectului sunt prevăzute lucrări de infrastructură și suprastructură, inclusiv dublare, consolidare terasamente, reabilitarea podurilor, podețelor și pasajelor, lucrări la linia de contact, lucrări de instalații de semnalizare feroviară, lucrări de telecomunicații și supraveghere video, modernizarea trecerilor de nivel, precum și amenajarea de drumuri de întreținere.