Documentația pentru un pod provizoriu care să permită închiderea podului rutier de la Milișăuți pentru reparații a fost finalizată de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași și transmisă la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru obținerea finanțării, a declarat luni subprefectul de Suceava, Florin Sinescu.

Sinescu a afirmat că podul provizoriu va fi construit din 80 de tuburi, cu parapet de protecție, în aval de actualul pod.  Costurile sunt estimate la 740.000 de lei. După aprobarea de finanțare de la CNAIR, Regionala de Drumuri de la Iași va solicita aviz pentru lucrări de la Apele Române și va organiza selecție de oferte pentru desemnarea unui constructor.

După derularea procedurilor birocratice, a căror durată este greu de estimat, se va putea trece efectiv la construcția podului provizoriu, care cel puțin teoretic s-ar putea finaliza în 10-14 zile.

Podul din tuburi va fi destinat doar traficului rutier ușor, a subliniat subprefectul Sinescu. Traficul greu va fi dirijat pe DN 2, pe la Ratoș și DN 17 A.

Subprefectul a mai spus că a solicitat alocarea suplimentară de parazăpezi metalice pentru 5 km de drum de pe DN2 de la Ratoș până la intrarea în Siret, având în vedere că pe acest tronson vor staționa autocamioanele care sunt pe sensul de ieșire din țară, prin punctul de frontieră Siret.

„Trebuie să menținem în această iarnă deschis drumul către punctul de frontieră Siret și totodată legătura cu municipiul Rădăuți prin DN 17A  Ratoș - Rădăuți, asigurându-se astfel una din rutele alternative la drumul DN 2H, care se va închide circulației, pe tronsonul de pe raza orașului Milișăuți, în vederea reabilitării podului peste râul Suceava”, a mai spus subprefectul Florin Sinescu.