Președintele AUR Suceava, deputatul Dorel Acatrinei, solicită conducerii Guvernului României să aplice articolul 8 din Legea educației, care face referire la finanțarea educației, respectiv alocarea a 6% din PIB pentru acest domeniu. Dorel Acatrinei a spus că în situația în care proiectul „România Educată” nu conține nici măcar respectarea legii înseamnă că este un eșec. „Un proiect eșuat într-o Românie eșuată. Iar protestele profesorilor arată eșecul actualei guvernări. Puterea de cumpărare a scăzut, prețurile sunt mari, veniturile sunt tot mai mici. Profesorii își strigă disperarea în stradă, umilitor pentru demnitatea unui dascăl. Profesorii, la fel ca toți românii, au ajuns să muncească doar ca să mănânce, doar că profesorii au și ei familii, copii, rate, nevoi de bază, dar și intelectuale”, a spus Acatrinei.

El a arătat că Senatul a dezbătut de curând noile „Legi ale Educației”, pe care el le-a catalogat a fi „niște monstruozități vehement sancționate de societatea civilă”. Deputatul AUR de Suceava consideră că aceste legi vor avea efecte grave asupra dezvoltării tinerelor generații atât în plan cognitiv, cât și în plan psihologic. „Nu au fost avute în vedere lucrurile cerute de profesori în stradă, ceea ce arată cât de desprinși de sol sunt actualii guvernanți”, a precizat Acatrinei.

El a declarat că AUR propune un sistem de învățământ responsabil, în care și școlile teoretice, și cele profesionale, și cele vocaționale sau pedagogice să-și aibă rolul lor bine definit în modelarea societății românești și respectarea legii privind finanțarea educației. „Dacă vrem un învățământ performant trebuie să redăm demnitatea profesorilor. Profesorii, învățătorii, dascălii trebuie să beneficieze de salarii demne pentru că la temelia viitorului, pe care ni-l dorim bun cu toții, stă cu siguranța o bună educație”, a transmis deputatul AUR de Suceava, care a adăugat că din punctul său de vedere greva generală a cadrelor didactice este îndreptățită, fiind o acțiune de protest care vizează până la urmă o finanțare corespunzătoare a sistemului educațional spre a asigura un viitor tinerilor români, în România.