La Universitatea „Ștefan cel Mare” din municipiul Suceava a avut loc, în perioada 10-11 mai 2024, a VII-a ediţie a stagiului de formare a profesorilor de limba franceză, cunoscut sub numele de „Printemps de l’Innovation du Français” (PIF). Tema acestei ediţii a fost „Noi practici didactice în învăţarea limbii franceze”.
Peste 70 de profesori din județele Suceava, Botoșani, Neamţ şi Iaşi au putut beneficia, în Aula din Corpul E al Universităţii „Ștefan cel Mare”, de prelegerile şi atelierele tematice care i-au avut ca invitaţi pe Liviu Dospinescu (Universitatea Laval, Quebec), Lorenz Gerlach (Editura Didier FLE), Nada Dennaoui (Institutul Francez din România) şi lectorii de limba franceză Zouhair Hariq, Tessa Messabih-Poulet şi Aurélie Poc.
Evenimentul ştiinţific de anul acesta şi-a propus să abordeze şi să disemineze strategii inovatoare de predare şi transmitere a limbii franceze în contextul larg al valorilor Francofoniei: pace, toleranţă, solidaritate, performanţă, democraţie lingvistică.
La ceremonia de deschidere a manifestării au fost prezenţi rectorul Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava, prof. univ. dr. Mihai Dimian, preşedinta ARPF Suceava, prof. gr. 1 dr. Irina Melisch, directoarea Departamentului de Limbi şi Literaturi Străine, conf. univ. dr. Olga Gancevici, directoarea Alianţei Franceze din Suceava şi coresponsabila Centrului de Reuşită Universitară USV, lector univ. dr. Mariana Şovea.
Ligia Deca, ministrul Educaţiei, a vizitat Universitatea „Ştefan cel Mare” și Liceul cu Program Sportiv din Suceava.
Profesorul universitar Liviu Dospinescu, specialist în teatru şi studii culturale la Universitatea Laval, Quebec, Canada, a susţinut conferinţa „Pentru un teatru-poezie la ora de franceză: stimularea dragostei de limbă”, oferind o demonstrație despre utilizarea poeziei și a teatrului ca instrumente educaționale în predarea limbii franceze în scopul dezvoltării competenţelor lingvistice, artistice și comunicaționale.
Responsabil pedagogic la Editura Didier FLE, Lorenz Gerlach a organizat atelierul online cu tema „Cum să motivezi adolescenții în clasă”, oferind participanţilor interesante propuneri de activităţi destinate a crea un mediu dinamic la orele de limbă străină, dând un plus de motivaţie elevilor în învăţarea limbii franceze.
Organizatorii ne-au spus că asemenea ateliere au avut loc şi pe parcursul celei de a doua zile a stagiului: „Călătorii interculturale la ora de limba franceză”, formator Nada Dennaoui, ”Réinventer l’enseignement du FLE avec le Design Thinking”/Să reinventăm predarea limbii franceze cu ajutorul metodei Design Thinking, formator Zouhair Hariq, ”Introduction à la simulation globale”/Introducere în simularea globală, formator Tessa Messabih-Poulet, ”Pour une démarche interculturelle en classe de langue”/Pentru un demers intercultural la ora de limbă străină, formator Aurélie Poc. Centrul de Carte Străină Sitka Alaska a prezentat participanţilor, ca în fiecare an, o bogată ofertă de carte cu vânzare, care a cuprins o largă paletă de metode de învăţare a limbii franceze pentru toate tipurile de public, caiete de lucru, cărţi pentru copii, jocuri.
Stagiul de formare PIF este un eveniment iniţiat de Asociaţia Română a Profesorilor Francofoni (ARPF) – Sucursala Suceava, la iniţiativa preşedintei acesteia, profesor grad 1 dr. Daniela-Irina Melisch, şi a lui Marc Oddou, fondator „MOddou FLE”, expert asociat CIEP, autor, formator şi realizator de proiecte numerice.
Partenerii acestui eveniment au fost Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Institutul Francez din România, Agenția Universitară a Francofoniei, Alianța Franceză din Suceava, Centrul de Reușită Universitară USV, Inspectoratul Școlar Județean Suceava.
Comentarii