Toate autobuzele electrice care vor sta la baza transportului public metropolitan de călători în cele nouă localități partenere au ajuns de miercuri la Suceava.
Autobuzele mari, de 12 metri lungime, au fost duse la vechea bază TPL, de pe strada Traian Vuia, unde se va amenaja sediul transportului public metropolitan, în vreme ce autobuzele de capacitate mică, de 6 metri lungime, au fost duse la autobaza din Burdujeni Sat, de la capătul străzii Căpitan Grigore Andrei, unde a fost amenajată o parcare provizorie, dar unde pot fi și puse la încărcat, fiind montate suficiente stații.
„Vom face tot posibilul ca de la 1 octombrie autobuzele aduse pentru Zona Funcțională Suceava să circule pe traseele stabilite cu cele opt localități partenere, respectiv comunele Adâncata, Moara, Pătrăuţi, Şcheia, Ipoteşti, Bosanci, Mitocu Dragomirnei și orașul Salcea”, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Transportul public metropolitan este unul dintre principalele proiecte demarate de municipiul Suceava, de care vor beneficia și locuitorii localităților din jur, după ce vor fi stabilite traseele, tarifele, programul de funcționare dar și facilitățile care vor fi acordate, care trebuie să fie suportate de la bugetul localităților de unse sunt beneficiarii.
Cele 50 de autobuze electrice au fost livrate la doar trei luni de la semnarea contractului, pentru întreaga flotă contractată pe două loturi, de către asocierea SC BUS SA BMC & BUS SA București - lider cu SC JT GRUP OIL SA Constanța terț susținător.
Lotul 1 cuprinde 18 autobuze electrice de 12 metri, 8 stații de încărcare rapide și 18 stații de încărcare standard, în valoare de 43.380.000 lei fără TVA, iar lotul nr. 2 cuprinde 32 de microbuze electrice, cu lungime de 6 metri, respectiv 32 stații de încărcare standard, în valoare de 38.144.000 lei fără TVA.
Valoarea totală a contractelor este de 103.037.965,55 lei (20.826.689,8 euro).
Alte 30 autobuze electrice cu o lungime de 10 metri vor fi aduse pentru transportul din zona metropolitană Suceava printr-un alt proiect, de 17,35 milioane euro, pe PNRR.
Comentarii