Introducerea transportului public la nivel metropolitan, în Municipiul Suceava și localitățile Salcea, Adâncata, Mitoc, Pătrăuți, Șcheia, Mora, Ipotești, Bosanci, se lasă așteptată, în ciuda faptului că autobuzele electrice aferente sunt ajunse de mai bine de două luni.

Principala piedică o reprezintă lipsa unor decizii ale administrațiilor locale din trei localități partenere, care trebuiau să dea Hotărâri de Consiliu Local atât pentru delegarea de gestiune către TPL Suceava, să presteze temporar această activitate, cât și să stabilească ce facilități acordă cetățenilor lor, asumându-și costurile din bugetul local.

”Încă sper să pornim odată acest transport metropolitan.

Joi la 10.00 voi avea o nouă discuție cu primarii din zona metropolitană. Din păcate, mai sunt câteva hotărâri de dat pentru delegarea de gestiune a transportului metropolitan de către TPL.

Mitocul Dragomirnei nu a dat nici un fel de hotărâre, comuna Ipotești mai are de dat o hotărâre cu privire la facilitățile pe care vrea să le acorde, la fel și orașul Salcea”, a spus primarul Sucevei, Ion Lungu, care este și președinte al Zonei Urbane Funcționale Suceava.

În paralel, la TPL Suceava se fac demersuri pentru preluarea transportului metropolitan, cea mai mare problemă fiind cea a deficitului de personal, fiind necesară angajarea a aproape 100 de persoane, în principal șoferi.

”TPL va face un efort uriaș să preia această activitate, de transport public la nivelul a nouă localități, dar fără aceste hotărâri nu putem merge mai departe. Sper să se deblocheze situația și să pornim transportul metropolitan în perioada imediat următoare”, a adăugat Ion Lungu.

Cele 50 de autobuze electrice aduse pentru a circula pe traseele metropolitane sunt garate lângă autobaza diviziei electrice a TPL, cea mai mare parte, iar unele la vechea autobază, de pe Traian Vuia, unde se construiește deja noua platformă pentru zona metropolitană și urmează să fie făcută și o autobază nouă.