Femeile vor cheltui aproximativ 140 milioane de euro cu ocazia Euro 2008, dintr-un total estimat la 1,4 miliarde de euro, sumele fiind destinate atât produselor legate direct de eveniment, precum bilete la meciuri, cât şi vizitării obiectivelor turistice din ţările gazdă, potrivit MasterCard.
  Potrivit estimărilor MasterCard, suma totală cheltuită în timpul Euro 2008 se ridică la 1,4 miliarde de euro, iar valoarea cheltuită de femei reprezintă circa 10% din aceasta.

Sumele alocate de femei reprezintă practic echivalentul a patru milioane euro pe meci.

Cheltuielile vor acoperi costul mâncării, băuturii, cazării, transportului, activităţi corelate direct cu Euro 2008, însă studiul arată că în timpul Campionatului European de Fotbal femeile tind să aloce mai mult şi pentru cumpărături, vacanţe şi distracţii.

În unele ţări, cum sunt Germania şi Suedia, cheltuielile făcute de femei pot ajunge până la 30% din total.

"Acest studiu arată cu certitudine creşterea rolului femeilor în industria fotbalului, din punct de vedere financiar. Indiferent dacă femeile sunt suporteri înfocaţi sau cheltuielile lor se îndreaptă către alte produse din perimetrul marilor meciuri din această vară, acestea vor aduce o contribuţie semnificativă din punct de vedere economic. Industria fotbalului descoperă acum puterea de cumpărare a femeilor pasionate de fotbal şi îşi adaptează produsele din ce în ce mai mult în acest sens", a declarat, într-un comunicat, Simon Chadwick, unul dintre coordonatorii studiului.

Potrivit studiului, femeile pasionate de fotbal sunt mai tentate decât bărbaţii să cumpere şi să participe activ la competiţii.

Jucătorii de fotbal de top sunt acum modele care au pătruns pe numeroase pieţe accesibile femeilor, determinând vânzarea unor obiecte cum sunt posterele şi revistele care prezintă viaţa personală a fotbaliştilor.

"În timp ce microbistele care participă la campionat sunt ocupate cu cheltuielile pe tricouri imprimate, face-painting şi mâncare, femeile care urmăresc meciurile de acasă influenţează şi ele creşterea vânzărilor la ziare şi reviste, la tricourile cu chipul fotbaliştilor şi în baruri, pub-uri sau magazine", se arată în studiu.

În cadrul Campionat European de Fotbal din 2004, topul priorităţilor era compus din bilete pentru meci, mâncarea, cazarea şi transportul, în timp ce în acest an pe lista cheltuielilor se adaugă vizitarea obiectivelor turistice din oraşele gazdă. Acest element nou reflectă în parte impactul participării tot mai mari a femeilor la campionatele importante de fotbal, notează MasterCard.

În contextul Euro 2008, MasterCard anticipează creşterea vânzărilor de produse şi servicii ale sponsorilor, de publicitate în mediile electronice şi tipărite, de telecomunicaţii şi de noi servicii media, aparatură şi echipamente sportive, ziare şi reviste, de obiecte cu logo-ul campionatului, de suveniruri, pariuri şi jocuri de noroc.