Ministerul Turismului va redeschide 20 de birouri de provorare turistică extrenă, până la finalul anului, urmând ca în urma acestei decizii să fie angajate 56 de persoane, câte doi delegați în fiecare punct, a precizat marți, într-o conferință de presă, ministrul Turismului, Bogdan Trif.

„De ieri (n.r.- luni), am urcat pe site-ul ministerului, la Transparenţă publică, modificarea Hotărârii de Guvern ce permite reînfiinţarea birourilor de promovare turistică externă. Știți că în 2017 au fost închise, din punctul meu de vedere a fost o greşeală foarte mare că s-a mers pe această metodă. Dacă nu funcţionau, trebuiau luate măsuri pentru a deveni eficiente. Din păcate, s-a ales închiderea lor, radierea. Ar trebui să treacă o perioadă de timp până să încercăm să le redeschidem. Astfel că, până la sfârşitul anului, vor fi redeschise. Vorbim deja de 20 de astfel de noi puncte de promovare. Mai mult decât atât, în fiecare astfel de punct de promovare o să avem doi oameni. Înainte era unul - total ineficient, pentru că omul respectiv trebuie să plece în concediu, mai are şi concedii medicale, trebuia să facă şi o mulțime raportări, deci nu prea avea timp să se ocupe de relaţia cu touroperatorii în mod deschis”, a precizat Bogdan Trif.

Ministrul Turismului a precizat că va avea loc un „concurs deschis cu niște criterii transparente, dar - spunem noi - sănătoase, puse la punct cu cei de la MAE, astfel încât să ne asigurăm că oamenii care vin acolo sunt profesioniști și știu să facă treabă”.

„O să fie 56 de posturi, dacă sunt 20x2, deci 40 de posturi pentru promovarea extrenă, care o să lucreze în afară, 10 posturi în intern, pentru că trebuie făcute raportări, proiecte, să țină direct legătura cu ei, iar 5 posturi vreau să le înființez pentru birouri de promovare internă”, a precizat ministrul Turismului.

Bogdan Trif a mai precizat că în selectarea celor 20 de puncte va fi implicat și mediul privat, iar deciziile referitoare la aceste birouri se vor lua împreună.

„În selectarea celor 20 de puncte o să fie implicați și cei din mediul privat, adică noi o să avem un studiu în spate în care o să zicem că din studiile noastre au reieșit 120 de orașe și o să ne consultăm și cu cei din mediul privat care o să vină și ei cu cunoștințele lor și, la sfârșit, o să decidem împreună unde o să fie aceste birouri”, a spus ministrul Turismului.

Anul trecut, la sfârșitul lunii mai, ministrul de atunci al Turismului, Mircea-Titus Dobre, a declarat, pentru MEDIAFAX că a început procedura de închidere a birourile de promovare turistică externă și că sunt etape de parcurs, de la inventare până la contracte de chirie. Dobre spunea că „până în decembrie (n.n.-2017) se va relua activitatea acestor birouri”.

„Săptămâna viitoare, în cadrul Comitetului Consultativ în Turism, vom discuta despre reorganizarea acestor birouri de promovare externă, în ceea ce priveşte ţările în care trebuie să existe acestea, dar şi extinderea numărului acestora. Vom urmă paşii pentru reorganizarea acestora prin crearea, cu ajutorul Ministerului Muncii, a ataşatului în turism. Apoi continuăm discuţiile cu MAE pentru tot ceea ce este necesar pentru organizarea concursurilor. Ne dorim că până în decembrie oamenii care vor lua concursurile să fie la post”, precizase, în mai 2017, ministrul Mircea-Titus Dobre.