Ministrul Educaţiei a anunțat, joi, că va fi lansată în dezbatere publică o ordonanţă de Guvern care va aduce completări legii educaţiei şi va urmări operaţionalizarea masteratului didactic, promovarea prin examen în învăţământul superior şi reglementarea evaluării şcolilor doctorale.“Suntem pregătiţi pentru a lansa în dezbatere publică o ordonanţă de Guvern care să aducă câteva completări Legii educaţiei şi nu numai. Va urmări în principal operaţionalizarea masteratului didactic, promovarea prin examen în învăţământul superior şi reglementarea evaluării şcolilor doctorale. În privinţa masteratului didactic, el este prevăzut în Legea educaţiei de mult timp, din 2011, niciodată însă nu a fost pus în practică. Aceste completări pe care le aducem vor face posibilă trecerea la autorizarea/acreditarea programelor respective. Sperăm ca la admiterea din anul viitor să avem în cât mai multe universităţi oferte legate de masteratul didactic”, a declarat ministrul Educaţiei Naţionale, Valentin Popa, în cadrul unei conferinţe de presă în care a prezentat bilanţul activităţii MEN din primul semestru al acestui an.De asemenea, Valentin Popa a spus că pentru a lucra în învăţământ ar fi necesar ca profesorii să aibă un masterat didactic, nu unul profesional.“Din punctul meu de vedere, acest masterat este extrem de important pentru a profesa în învăţământul preuniversitar, eu cred că mai degrabă un absolvent are nevoie de masterat didactic decât de un masterat profesional. La fel este şi cu doctoratul, eu cred că în învăţământul preuniversitar mai degrabă avem nevoie de doctorat în pedagogie decât un doctorat profesional. Din păcate nu avem programe de doctorat în acest domeniu”, a mai adăugat Valentin Popa.Totodată, ministrul învăţământului a mai precizat că acest masterat va avea mai multe ore pe săptămână faţă de masteratele care există în prezent.“Va fi un masterat cu mult mai multe ore decât masteratele care sunt în acest moment în universităţi. Nu va avea numai 16 ore pe săptămână, probabil va avea 24 de ore. Va îmbina atât componenta psiho-pedagocică, cât şi cea profesională. La acest masterat vor fi recunoscute creditile obţinute la nivelul întâi al programelor psiho-pedagogice. Absolvenţii masteratului didactic vor avea acces la toate nivelele învăţământului preuniversitare”, a adăugat ministrul învăţământului.Evaluarea şcolilor doctorale va fi stabilită după unele reglementări care vor fi introduse în legislaţie în această toamnă.“Cadrele didactice universitare reprezintă singura categorie de bugetari care nu pot promova prin examen şi dorim să introducem o prevedere care să asigure şi această posibilitate, dar evident cu respectarea aceloraşi criterii care sunt prevăzute în momentul de faţă la concurs pe post. În ceea priveşte evaluarea şcolilor doctorale, cadrul legislativ este ambiguu, se vorbeşte ba de evaluarea şcolilor, ba de evaluarea programelor şi vom aduce câteva reglementări astfel încât să putem operaţionaliza această evaluare şi să trecem imediat, încă din această toamnă, la evaluarea acestor şcoli, deoarece termenul final este 31 decembrie 2019 şi sunt foarte multe şcoli şi programe de evaluare, 217 cred eu”, a declarat Valentin Popa.