În cadrul festivităţii de aniversare a 28 de ani de la transformareaInstitutului de Subingineri în Universitatea „Ştefan cel Mare”, rectorul interimar al instituţiei, prof. univ. dr. ing. Mihai Dimian, a făcut un apel la schimbare în ceea ce priveşte modul de predare la USV.

Acesta a citit un manifest care cuprinde trei noi direcţii ale procesului educaţional propuse de Consiliul de Administraţie începând cu semestrul al II-lea al anului universitar 2017-2018. Prima face referire la motivarea studenţilor pentru studiu, a doua se referă la creşterea gradului de interactivitate a cursurilor, iar al treilea punct recomandă dezvoltarea creativităţii studenţilor.

De asemenea, titularul fiecărei discipline este încurajat să susţină o activitate extracurriculară cu studenţii, în afara activităţilor prevăzute în fişa disciplinei.

Mihai Dimian a argumentat necesitatea unor astfel de măsuri menţionând că „ne aflăm în faţa unei schimbări majore în ceea ce priveşte educaţia din România. Studenţii de astăzi sunt cei care, în urmă cu câţiva ani, la testele PISA, au obţinut ultimul loc în ceea ce priveşte motivaţia pentru studiu, la mare depărtate de celelalte peste 60 deţări din studiu. Dacă noi vom continua să predăm aşa cum o facem acum, fără să ne punem problema cum motivăm aceşti tineri să înveţe, avem de dus o bătălie care este deja pierdută. De aceea, vă rog ca primul lucru pe care-l faceţi când vă pregătiţi cursurile este să vă gândiţi cum trecem prin această criză, cum motivăm studenţii de azi pentru a recepta ceea ce încercăm noi să le transmitem. Trebuie să fim conştienţi să facem schimbările necesare pentru a fi competitivi, pentru a ne putea adapta. Vă propunem un manifest şi aceste lucruri nu vă aşteptaţi să le găsiţi în fişa de evaluare, nu vă aşteptaţi să primiţi bonusuri pentru ele. Este decizia dumneavoastră dacă doriţi să schimbaţi ceva”.