Conducerea Agenției Naționale de Administrare Fiscală a anunțat că în această perioadă solicitările contribuabililor, în special în cazul agenților economici care au de primit TVA, vor fi tratate cu maximă responsabilitate pentru a le asigura acestora fluxul de capital necesar continuării activității. În acest sens, Finanțele au desfășurat mai multe campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregătite cu rapiditate compensările și restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare. De asemenea, pentru creșterea conformării voluntare la plată, finanțiștii au derulat o campanie în rândul contribuabililor semnificativi ca pondere a sumelor declarate și achitate la bugetul general consolidat, aceștia fiind întrebați cu ce probleme de ordin fiscal se confruntă în această perioadă.

Finanțele au transmis că spre exemplu, printr-o campanie ANAF derulată la nivelul Direcției Generale a Marilor Contribuabili au fost contactate companiile care contribuie cu 70% din veniturile încasate de către acest organ fiscal. “Aceste campanii au fost și vor fi derulate în continuare la nivelul întregii țări. În această perioadă de enormă provocare, atât pentru administrația fiscală, cât și pentru mediul de afaceri, ANAF caută și vine cu soluții care să fluidizeze interacțiunea cu contribuabilii și care să contribuie la bunul mers al afacerilor”, se arată într-un comunicat al finanțelor. Potrivit aceleiași surse, ANAF asigură colectarea veniturilor bugetare și derulează procedurile de administrare fiscală pentru asigurarea resurselor necesare finanțării cheltuielilor publice, acordând totodată sprijin mediului de afaceri, pentru buna funcționare a activității acestuia. „În nici o țară din lume, sistemul nu poate funcționa fără îndeplinirea obligațiilor fiscale ale contribuabililor și fără solidaritatea și spiritul civic al acestora, mai ales în prezent, în condițiile declarării stării de urgență”, se mai spune în comunicat.

Finanțele au amintit contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spațiului Privat Virtual, pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații, iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.

De asemenea, contribuabilii care nu sunt înscriși în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact disponibil pe site-ul ANAF, pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.