Implicarea activiștilor de mediu și a unora dintre autoritățile de control din ultimele zile în privința transporturilor ilegale de lemn, în ceea ce privește greutatea acestora, începe să producă efecte și în alte zone ale județului. Un martor a anunțat printr-un apel la 112, sâmbătă noapte, că un camion cu remorcă, supraîncărcat cu lemn, circulă pe DN 2E, la Solca. Camionul a fost oprit de polițiști, iar a doua zi dimineață inspectori ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere (ISCTR) Suceava au ajuns la fața locului pentru verificări amănunțite. La volan era un bărbat din comuna Slatina, care a refuzat controlul la platforma autorizată pentru cântărire a ISCTR. El a primit o amendă de 6.000 de lei pentru acest refuz, cu măsura complementară a indisponibilizării camionului, prin ridicarea plăcuțelor de înmatriculare. Florin Homiuc, coordonatorul județean al ISCTR Suceava, a declarat că depășirea masei totale maxime admise a putut fi constatată și din documente, cu peste 10 tone, astfel că s-a aplicat pe numele Întreprinderii Individuale din Slatina care făcea transportul o amendă de încă 10.000 de lei, în baza OG 43/1997, privind regimul drumurilor.O altă problemă este legată de faptul că vehiculul greu nu avea ce căuta pe acea porțiune de drum, unde este restricție de tonaj. În acest sens au fost sesizați polițiștii rutieri. De asemenea, o echipă a Gărzii Forestiere Suceava a demarat un control amănunțit pe linia inventarierii lemnului și a stabilirii legalității provenienței. Având în vedere numărul mare de amenzi date de ISCTR și vigilența activiștilor de mediu se speră că operatorii economici din domeniul lemnului vor înțelege să intre în legalitate. Supraîncărcarea vehiculelor grele pune în pericol siguranța traficului, strică șoselele, dar le strică și operatorilor mașinile. Transportatorii invocă prețul mic al lemnului și astfel își justifică supraîncărcarea, dar aceasta este cu totul altă problemă, care nu trebuie însă să ducă la punerea în pericol zilnic a traficului rutier.