Prefectura Suceava a transmis că începând de luni, 21 septembrie, programul de lucru cu publicul al Serviciului Public de Pașapoarte Suceava a fost prelungit. Astfel, de luni până vineri programul de lucru al acestei instituții va fi între orele 8:00-20:00. De precizat că de pe 31 august 2020, programul de lucru la Serviciul de Pașapoarte Suceava a fost între orele 8:30 și 16:30, în zilele de luni, marți, joi, vineri, și 8:30-18:30, în ziua de miercuri.

Potrivit Prefecturii, se menține suspendată activitatea de preluare a cererilor și de eliberare a pașapoartelor simple electronice la punctul de lucru mobil din municipiul Rădăuți.

Preluarea cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, respectiv a pașapoartelor simple temporare se va realiza în continuare în baza programărilor online efectuate pe adresa www.epasapoarte.ro. Pentru solicitanții aflați în imposibilitatea efectuării unor programări online, la nivelul serviciului vor fi realizate analize individuale cu privire la posibilitatea preluării cererilor acestora, în intervale nerezervate prin portalul menționat anterior.

„Rugăm persoanele să respecte ora de programare și să evite așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului. În cazul în care solicitantul de pașaport știe în timp util că nu poate respecta programarea rugăm să se utilizeze opțiunea de <anulare> a programării în vederea disponibilizării poziției ocupate. Accesul solicitanților și, după caz, a reprezentanților legali în locația serviciului în vederea depunerii cererii de eliberare a  pașaportului este permis în baza programării online și a documentului de identitate prezentat în original”, se arată într-o informare transmisă de Prefectura Suceava.În ceea ce privește ridicarea pașapoartelor, accesul în locația serviciului se va face pe baza tichetului eliberat cu ocazia depunerii cererii și a documentului de identitate în original.De precizat că plata contravalorii pașaportului se poate achita la casieriile unităților CEC Bank, precum și la stațiile de plată Selfpay ale CEC Bank, sau online, prin platforma de plăți virtuale Ghișeul.ro.

Documentele de plată ce fac dovada plăților efectuate sau achitate anterior datei de 2 septembrie 2020 în conturile Instituțiilor Prefectului deschise la Trezorerie prin virament bancar, mandat poștal, mijloace de plată online etc. rămân valabile pentru depunerea cererii de eliberare a pașapoartelor.Primirea cererilor privind exercitarea dreptului la libera circulație în străinătate, istoric pașapoarte, scutire taxe vamale, precum și furnizare datelor din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple, eliberarea adeverințelor/comunicărilor corespunzătoare se efectuează în cadrul programului de lucru cu publicul ori prin corespondență poștală, cu precizarea că, în situația în care nu este necesară anexarea unor documente în original, depunerea cererii se poate face și prin corespondență electronică la adresa pasapoarte-sv@mai.gov.ro.Mai trebuie spus că accesul în vederea depunerii/ridicării documentelor se va face numai în baza documentului de identitate, în original.„Referitor la ridicarea pașaportului simplu electronic recomandăm cetățenilor să opteze pentru expedierea acestuia prin servicii de curierat, cheltuieli de expediție 8 lei+TVA, la adresa de domiciliu/reședință din țară a titularului ori a persoanei care a formulat cererea. Pașaportul simplu temporar nu poate fi livrat prin serviciul de curierat, acesta se ridică doar de la sediul serviciului unde s-a depus cererea”, se precizează în informarea Prefecturii. Conducerea acestei instituții i-a sfătuit pe cetățeni să transmită petițiile, solicitările sau recomandările prin intermediul adreselor de e-mail pasapoarte@prefecturasuceava.rosau pasapoarte-sv@mai.gov.roși să solicite informații sau consiliere la telefon 0230/523 120.