Copiii clasei a IV-a din cadrul Școlii Gimnaziale ,,Mitropolit Iacob Putneanul” din Putna au organizat o șezătoare online, activitatea făcând parte proiectul ,,Din inimă pentru țara mea, pentru România!”. Această activitate a fost planificată cu ocazia Zilei Naționale a României, pornind de la ideea că elevii trebuie să cunoască şi acest mijloc de manifestare al poporului român. Gazda acțiunii a fost profesor învățământ primar Chidoveț Mariana Aurica, iar româncuțele și românașii îmbrăcați în straie populare care au participat la șezătoare au fost elevii clasei a IV-a. Șezătoarea a debutat cu prezentarea unui scurt film referitor la înfăptuirea unirii românilor, începând cu Unirea din 1600 realizată de Mihai Viteazul, Mica Unire – Unirea Principatelor Române din 1859 și apoi Marea Unire din 1918. Discuțiile care au urmat filmului prezentat au fost completate cu materiale realizate de elevi pe această temă. După discuții, elevii au participat la un joc interactiv denumit ,,Roata Unirii”, prin care elevii au fost „testați” prin joc, cu privire la cunoștințele dobândite. Șezătoarea a continuat cu un nou film, ,,Ce înseamnă România pentru români?”. Dezbaterile care au urmat și materialele pregătite de elevi au scos în evidență importanța fiecărui element ce ține de identitatea națională. Astfel, a fost intonat imnul național, ocazie cu care a fost prezentat și autorul acestuia, Andrei Mureșan.

 

·       Simboluri. Semnificații

„Tricolorul ca simbol al națiunii românești apare la începutul secolului XIX. Prezența celor trei culori în canafuri și în picturile de pe pânza drapelului răscoalei lui Tudor Vladimirescu li se atribuie pentru prima oară semnificația: Libertate (albastrul cerului), Dreptate (galbenul ogoarelor), Frăție (roșul sângelui). Stema României, ca însemn național, constă într-un vultur sau o acvilă, pe un scut, având aripile deschise; în cioc ține o cruce, iar în gheare o sabie și un sceptru. Între aripile protectoare se află un scut împărțit în cinci părți cuprinzând stemele celor cinci regiuni istorice: Țara Românească, Oltenia, Moldova, Transilvania și Dobrogea”, le-a explicat copiilor profesor învățământ primar Chidoveț Mariana Aurica. Șezătoarea a continuat cu discuții referitoare la însemnătatea tradițiilor, obiceiurilor și mai ales a costumului popular. În machetele realizate de către elevi se regăsesc stilizate costume populare purtate de țărani în Hora Unirii. După discuții, elevii au participat la un joc interactiv denumit ,,Ce înseamnă să fii român ?”. În finalul activității, elevii au recitat poezii, au cântat, au transmis mesaje tuturor românilor de Ziua Națională și au întins o Horă a Unirii online. Vă reamintim că șezătoarea face parte din tradiția românească din mediul rural, când toți se adunau în casa gazdei, în serile de iarnă, în timp ce lucrau, se întindeau la povești, cântau, spuneau glume , snoave, proverbe și ghicitori”, a completat coordonatorul de proiecte și programe educative prof. Aurica Chidoveț, de la Școala Gimnazială Putna.