Traficul rutier de pe Calea Unirii este „sufocat” zi de zi din cauza numărului mare de mașini, iar pentru traversarea unor porțiuni de numai câțiva kilometri sunt necesare în cel mai bun caz zeci de minute, dacă nu chiar și câte o oră și jumătate. Marți, în zi de sărbătoare, blocajele din trafic s-au resimțit pe toate arterele principale, luna august având un renume deloc plăcut în această privință.

Tocmai de aceea, primarul Sucevei, Ion Lungu, vrea să direcționeze o parte din traficul rutier pe artera care leagă Burdujeni de Centru, pe ruta alternativă care este finalizată pe două tronsoane, al treilea fiind în prezent la licitație pentru proiectare și execuție.

„Chiar dacă lucrarea nu este gata în ceea ce privește ruta alternativă Suceava-Botoșani, vom cere acceptul Poliție să fie montate indicatoare provizorii începând din zona Mirăuți și pe strada Apeductului, care să direcționeze șoferii spre Plopeni, Salcea și Botoșani. Se circulă pe acolo, dar sunt foarte mulți oameni care nu știu. Este un dezavantaj, că o parte din drum este doar balastat, dar se circulă. Mai plouă, iar îl reparăm. Se merge un kilometru și jumătate pe drum neasfaltat și se iese la școala generală din Plopeni, iar cu mașinile mari se poate ieși la gară la Văratic”, a explicat Ion Lungu.

Edilul sucevean a spus că în cursul zilei de marți, când s-au creat deseori ambuteiaje pe artera principală, chiar el le-a indicat multor șoferi și chiar Poliției Locale să-i îndrume pe șoferi să meargă pe acest drum secundar.

„Chiar dacă se merge un kilometru pe un drum neasfaltat, se merge bine. Vom pune niște panouri de direcționare provizorii spre Plopeni, Salcea, Botoșani, ca să știe oamenii spre ce direcție merg și pe traseu când ajung la Termica, să-i direcționăm tot prin niște indicatoare provizorii ca să poată circula pe acolo. Nu putem pune indicatoare definitive pentru că lucrarea nu este gata”, a adăugat Ion Lungu.

Edilul Sucevei vrea ca în 2-3 zile să monteze deja aceste indicatoare temporare, fiind o perioadă foarte aglomerată în trafic.

Etapa finală a rutei alternative Suceava – Botoșani, de la Podul Unirii înspre DN 29, a fost licitată, nu mai puțin de 23 de firme, grupate în două asocieri, concurând pentru a o obține.