Autoritățile din județul Suceava sunt îngrijorate de riscul de apariție al unor blocaje în trafic, din cauza creșterii fluxului de camioane spre Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Siret. Protestele transportatorilor de marfă poloni și sloveni care blochează traficul de mărfuri din Ucraina spre Europa au dus la o reconfigurare a traseului transportatorilor de marfă ucraineni dinspre Polonia și Slovacia spre Ucraina, pe circuitul Ungaria – România - Ucraina. Deoarece este vorba despre frontiera cu un stat non-UE, verificările în PTF Siret înseamnă control vamal, fito-sanitar, sanitar veterinar, controlul rovinietei și al greutății încărcăturii camioanelor. Vineri, la amiază, timpul de așteptare în PTF Siret era de 400 de minute pe sensul de ieșire din România. Asta, după ce în ultima săptămână, pe sensul de intrare în PTF Siret, valorile de trafic au fost între 760-810 camioane/24 de ore.

Prefectul de Suceava, Alexandru Moldovan, a declarat, vineri, în conferință de presă, că „actualul context internațional [protestele transportatorilor din Polonia și Slovenia] face ca PTF Siret să fie foarte căutat”. De asemenea, pentru zona Siret nu mai sunt rute ocolitoare și sunt restricții de tonaj pe toate drumurile naționale din județ. În aceste condiții, spune prefectul, „trebuie să ne pregătim pentru un final de an mai greu ca cel de anul trecut, când au fost perioade când s-au înregistrat și 1.100 de tiruri și cozi de 30 de km”.

În cursul zilei de joi, 7 decembrie a.c., pe DN 2, spre PTF Siret, au avut loc mai multe acțiuni de fluidizare a traficului, desfășurate de Poliția Rutieră, cu patru echipaje, în urma cărora coloana de camioane s-a redus de la 23 de km, la 18-20 de km, ajungând „doar” până la Grănicești. Cele patru echipaje de poliție vor rămâne în zonă, drumarii au făcut completări de acostament, au fost refăcute marcajele și semnalizările, inclusiv balizele, potrivit prefectului Moldovan. La Ratoș s-au montat toate parazăpezile, iar pentru zona Ratoș-Siret s-a decis să se elibereze tronsoanele în pantă și în curbă, ceea ce va avea ca primă consecință creșterea coloanei de camioane. Moldovan a mai spus că în atenția autorităților se află și drumurile județene 209D, de la ieșirea din Siret până la Dărmănești, și 178A Dărmănești – Todirești - Mihoveni, pentru a rămâne deschise, ca rute alternative la E 85.

O rezolvare substanțială a problemei cozilor de camioane se așteaptă să vină odată cu finalizarea procesului de modernizare a Vămii Siret, preconizată pentru sfârșitul acestui an. Acest lucru va duce la dublarea numărului de camioane procesate în 24 de ore, de la aproximativ 1.000 de camioane/zi, cât este acum, la 2.000 de camioane/zi, concomitent cu asigurarea logisticii și a personalului necesar, de către autoritățile vamale.

Prefectul Alexandru Moldovan a mai spus că, de la declanșarea conflictului din Ucraina, cifrele de trafic prin PTF Siret au crescut de 10 ori.