Primăriile trebuie să suporte costurile de achiziție și montare a echipamentelor audio video cu care urmează să fie dotate toate școlile, potrivit unui ordin publicat de Ministerul Educației la începutul acestei luni.
Precizarea a fost făcută de reprezentanții Inspectoratului Școlar, care au menționat că nu există un termen limită până la care școlile trebuie să monteze și să utilizeze camerele audio-video.
Camerele vor urma să fie instalate în scopul prevenirii violenței și asigurării protecției elevilor și angajaților. Sistemele audio-video pot fi instalate în sălile de clasă, în exteriorul clădirilor, pe holuri, în sălile de festivități, pe holurile căminelor sau ale internatelor, precum și în sălile de sport, cu excepția vestiarelor și a grupurilor sanitare.
Pentru a instala camere, școala are nevoie de votul majorității părinților, elevilor majori și angajaților, prin acord scris.
Conform Ministerului Educației, școlile au obligația de a folosi înregistrările doar pentru cercetarea cazurilor de violență, respectiv a cazurilor ce vizează protecția bunurilor și a valorilor; de a nu folosi înregistrările audio-video în vederea evaluării profesionale a cadrelor didactice sau în soluționarea contestațiilor privind evaluarea elevilor; de a utiliza numai camere sau dispozitive de supraveghere configurate cu circuit închis, care nu permit configurarea sau accesul din afara unității de învățământ; de a desemna o persoană cu atribuții de monitorizare a funcționării sistemului de supraveghere audio-video, precum și un responsabil cu protecția datelor cu caracter personal.
Accesul la înregistrările audio-video se face în baza unei cereri scrise, motivată, aprobată de directorul unității de învățământ, numai prin vizualizarea acestora, de părintele sau reprezentantul legal al elevului minor, elevul major sau personalul unității de învățământ preuniversitar, reprezentanții ISJ, ai Ministerului Educației și Cercetării și ai direcției generale de asistență socială și protecția copilului, psihologul/ consilierul școlar din unitatea de învățământ preuniversitar.
Comentarii