În ultimii ani s-a vorbit mult despre performanțele website-urilor și despre îmbunătățirea acestora. Ni s-a spus că website-urile noastre trebuie să se încarce în mai puțin de 5 secunde, apoi mai puțin de 3 secunde, apoi mai puțin de osecundă, iar acum vorbim de milisecunde pentru a obține un răspuns inițial.

Am aflat și că scorul nostru Google Lighthouse contează și că pentru un scor redus vom fi penalizați în privința ranking-ului. Dar ce înseamnă toate acestea și cum afectează modul în care abordăm website-urile noastre în viitor?

 

Trăim într-o lume mobilă

Potrivit unui raport recent al bankmycell.com, există în prezent 3,5 miliarde de utilizatori de smartphone-uri în lume. Aceasta înseamnă că 45% din populație deține un smartphone,iar dacă luăm în calcul toate telefoanele mobile, acest procent se ridică la 61,6 din populația globală. Se estimează că până în 2025, 72% dintre toți utilizatorii de internet vor folosi exclusiv smartphone-uri pentru a accesa internetul.

Ținând cont că tot mai mulți utilizatori folosesc dispozitive mobile pentru a naviga pe internet,este obligatoriu ca website-urile noastre să fieresponsive. Este o cerință care a evoluat în ultimii ani deoarece accesările de pe dispozitivele mobile depășesc cele de pe desktop-uri. Dar ce înseamnă acest lucru atunci când vorbim de performanțele unui website?

Pe măsură ce tot mai mulți utilizatori folosesc dispozitivele mobile,iar paginile web sunt din ce în ce mai mari trebuie să găsim soluții pentru afișarea și livrarea informațiilor mai rapid.

 

Vitezamare de încărcare a paginilor scade rata de abandon a website-ului

Când aveți de-a face cu utilizatori de telefonie mobilă, fiecare secundă și chiar milisecundă contează atunci când vine vorba de reținerea unui utilizator pe website-ul dvs.

Viteza de încărcare a unui website face o diferență imensă în ceea ce privește ratele de abandon alewebsite-ului și conversiile. Studiul a constatat că o întârziere de 2 secunde a vitezei de încărcare a dus la o pierdere de 4,3% a veniturilor per vizitator. Pe măsură ce timpul de încărcare a crescut de la 2-10 secunde, ratele de conversie au scăzut cu peste 50%, iar rata de respingere s-a dublat.

Viteza de încărcare a paginii de destinație poate însemna diferența dintre conversia unui client și pierderea lui. Majoritatea vizitatorilor unui site mobil închid paginile care se încarcă în mai mult de 3 secunde. Totuși, cele mai multe site-uri mobile trec peste acest prag cu câteva secunde, în medie.

 

Ce influențăare scorul Lighthouse în acest context?

Google Lighthouse este un instrument automat și open-source pentru măsurarea calității (performanță, accesibilitate și multe altele) paginilor web. Acesta este unul dintre cei mai buni indicatori care văajutăsă măsurați cât de repede se încarcă website-ul dvs. într-un scenariu mobil. Lighthouse văpune la dispoziție o serie de valori care vă pot ajuta să determinați viteza site-urilor dvs., împreună cu câteva modalități prin care vă puteți îmbunătăți scorul.

Scorul dvs. Lighthouse văindicăcât de bine se va clasa website-ul dvs. în indexul Google. În martie 2018, Google a anunțat că versiunea paginilor web luată în considerare pentru ranking devine versiunea mobilă. În iulie 2018 Google i-a notificat pe webmasteri căviteza website-ului a devenit factor de ranking. Aceste două elemente aratăîmpreună importanţa scorului dvs. Lighthouse în raport cu modul în care vă veți clasa.

 

Măsurarea vitezei paginilor web

Principalul tool pe care îl puteți utiliza pentru măsurarea vitezei paginilor web este Google PageSpeed ​​Insights. Miza unui specialist SEO este să ducă un website cel puțin la nota 80/100,de la care este socotit foarte rapid, atât pentru desktop, cât și pentru mobil.

Google afișează lângă notă și timpul de încărcare. Apoi, în analiza unei pagini web cu acest instrument veți avea și o serie de recomandări pentru a scădea timpul, implicit a crește calificativul Google. PageSpeed Insights utilizează o varietate de bune practici din comunitatea de performanță web.

 

Cum vă îmbunătățiți viteza website-ului

Website-ul dvs. este găzduit de un server. Un server e (într-o definiție scurtă,un calculator conectat în permanență la internet. Acesta găzduiește fișierele ce compun website-ul dvs. și le "servește" utilizatorilor la orice oră din zi și din noapte. Cu cât acest server este mai performant, cu atât va putea servi fișiere mai rapid.

Prin urmare, atunci când aveți în vedere performanța unui website trebuie, în primul rând, sa achizitionati un pachet de gazduire web pe o platforma stabila si cu asistenta permanenta. Un pachet bun de găzduire web îmbină mai multe elemente, de la spațiu de stocare la numărul de domenii. Totuși, cele mai importante aspecte sunt viteza conexiunii și lățimea de bandă.

În recomandările Google pentru creșterea vitezei web veți vedea adesea referiri la hosting. Google notează timpul de răspuns al serverului și atrage atenția când acesta este prea ridicat. Depinde de providerul de hosting, de modul în care și-a configurat serverele, de software-ul pe care îl are, dar și de tipul de server pe care îl utilizați: dacă este de tip shared sau dacă aveți un server dedicat, cu un cost lunar mai mare, dar cu o viteză mult superioară soluției de hosting la comun.

Alte sugestii pentru a optimiza viteza website-ului:

  • Activați comprimarea resurselor
  • Optimizați imaginile
  • Reduceți spațiul ocupat de codul JavaScript
  • Utilizați memoria cache a browser-ului
  • Eliminați resursele JavaScript și CSS care blochează redarea conținutului din partea superioară a paginii
  • Reduceți mărimea fișierului HTML
  • Minimizați dimensiunile fișierului CSS
  • Acordați prioritate conținutului vizibil
  • Reduceți durata de răspuns a serverului

Pe lângă PageSpeed ​​Insights, Google vă oferă informații despre viteza unui site prin intermediul altor două tool-uri: Analytics (timp segmentat pe pagină web) și Search Console (informații despre timpul acordat descărcării unei pagini). Un alt tool des folosit de specialiștii SEO este și Pingdom.

Performanța unui website - și în speță viteza de încărcare a acestuia este esențială pentru o afacere online. Dacă nu doriți ca rata dvs. de conversie să scadă, îmbunătățiți și mențineți în permanență viteza website-ului dvs.