Polițiștii de la Secția Rurală Gălănești au oprit în trafic marți, în jurul orei 14.30, un vehicul greu care căra lemn în urma unui apel la 112 venit de la un cetățean (n.r. nu este vorba de Daniel Bodnar cel mai vocal activist de mediu din ultima perioadă) care a anunțat că a văzut un camion supraîncărcat cu lemn circulând dinspre Putna spre Bivolărie. Pe raza comunei Gălănești, polițiștii au identificat autoutilitara marca Scania cu remorcă, ambele aparținând unei societăți din Putna – SC Fury Forest. Atât autoutilitara cât și remorca tractată erau încărcate cu material lemnos, respectiv cu lemn rotund specia molid.

Șoferul le-a prezentat polițiștilor documente pentru lemnul transportat. Camionul era vizibil supraîncărcat iar conform procedurilor au fost sesizați inspectorii de la ISCTR Suceava, cei care au competență de a verifica la cântar omologat greutatea transportului. ISCTR a solicitat ca poliția să conducă vehiculul pe E 85, la Dărmănești, la platforma de cântărire omologată.

Polițiștii au însoțit vehiculul până la Dărmănești, unde s-a constatat că ansamblul auto depășește greutatea maximă admisă de 40 de tone cu 12.900 de kilograme. Inspectorii ISCTR au aplicat amendă de 10.000 de lei firmei care efectua transportul. Totodată autovehiculul a fost imobilizat, iar plăcuțele de înmatriculare au fost ridicate, până la îndeplinirea condițiilor legale pentru continuarea efectuării transportului/deplasării.

Inspectorii ISCTR au mai constatat că încărcătura nu era asigurată corespunzător cu centuri, motiv pentru care s-a mai aplicat o amendă de 6.000 de lei. Camionul a rămas indisponibilizat iar miercuri dimineață inspectorii Gărzii Forestiere Suceava au început inventarierea materialului lemnos, pentru a se compara cu ce este în acte și pentru a aduce vehiculul greu la o greutate legală.

De câteva săptămâni se acționează intens în județul Suceava pentru sancționarea transportatorilor de lemn care încarcă mașinile cu mult peste limita admisă, în special datorită activiștilor care încep să se implice tot mai mult și au și cunoștințele necesare pentru a evalua ”din ochi” dacă un vehicul este supraîncărcat ori circulă legal.