Peste 100 de pasageri care trebuiau să zboare în această dimineață de la Suceava la Bergamo – Milano, în Italia sunt blocați de mai multe ore în Aeroportul „Ștefan cel Mare” după ce aeronava companiei Ryanair s-a defectat. Cursa aeriană spre Bergamo ar fi trebuit să decoleze de la Suceava la ora 9:50, însă și în momentul de față aeronava se află pe platforma aeroportului. Veniți de la primele ore ale dimineții pentru a face formalitățile de îmbarcare, pasagerii au ajuns în pragul disperării după aproape șase ore de stat în aeroport și fără a avea o certitudine că vor reuși să plece în cursul zilei de astăzi. Ultima informație primită de pasageri a fost că avionul ar urma să decoleze în jurul orei 17:00. Nemulțumirea oamenilor a fost și mai mare după ce timp de câteva ore au stat în containerul modular folosit ca terminal de plecări, acolo unde, spun unii dintre pasageri, la un moment dat nu mai aveau nici posibilitatea să cumpere o sticlă de apă sau alimente de la automatul existent. „Am stat peste o oră în container, unde era un singur automat cu câteva ape și ceva pufuleți, care s-au terminat imediat, iar lumea a început să facă scandal. După un timp am fost anunțați că ne putem reîntoarce în interiorul terminalului de plecări”, a spus unul dintre pasagerii care acum trebuia să fie ajuns deja la Bergamo. Acesta a sesizat și faptul că una dintre cele mai mari nemulțumiri ale oamenilor blocați în aeroport a fost aceea că nu puteau să obțină nici o informație despre cât timp vor mai trebui să aștepte în aeroport sau ora la care ar urma să decoleze aeronava. „Când ai un avion defect nu ar trebui să ai un alt avion care să vină să îl înlocuiască pe acesta? Nu știm dacă plecăm la ora 17:00 sau dacă o să plecăm pe la 19:00 sau 20:00. Nu știm nimic de dimineață. Sunt vreo doi angajați de la o firmă care la 99% din întrebările pasagerilor ridică din umeri. Nu avem nici o informație. E un haos total. Și nici măcar afișajele electronice pe care ar trebui să apară informații despre zboruri nu funcționează”, a mai spus același pasager, care a mai adăugat că deși au trecut ore bune de când ar fi trebuit să decoleze, compania aeriană încă nu le-a asigurat pasagerilor sendvișuri sau măcar o sticlă cu apă.
Contactat telefonic, directorul Aeroportului ”Ștefan cel Mare” Suceava, Ioan Măriuța, a spus că motivul întârzierii este defecțiunea apărută la aeronavă. Ioan Măriuța a spus că o echipă tehnică va ajunge pe aeroport pentru remedierea defecțiunii și se estimează că avionul va decola spre Bergamo la ora 17:00. El a precizat că pasagerilor li s-a dat posibilitatea să iasă din aeroport pentru a aștepta în aer liber în perioada până la decolarea avionului, astfel încât să se evite aglomerația în interiorul aerogării. Directorul aeroportului a mai precizat că pasagerii zborului de Bergamo ar urma să primească alimente și apă din partea companiei aeriene.
Comentarii