Ziua Internațională a Toleranței, 16 noiembrie, a fost marcată prin mai multe activități inedite de elevii și preșcolarii Școlii Gimnaziale „Nicolae Stoleru” Baia.Consilierul educativ prof. Mihaela Gogu ne-a spus că activitatea de la grădiniță, de la Grupa Mare, s-a intitulat „Copil ca tine sunt și eu...” și a fost coordonată de prof. înv. preșcolar Rada Macovei. Copiii au învățat, din versurile poeziei ,,Gândăcelul”, de Elena Farago, „că toleranța se învață uneori și din greșeli, dar unele dintre ele nu mai pot fi îndreptate, din păcate, lăsând urme adânci în suflete”. La clasa I - a A, o activitate inedită a fost coordonată de prof. înv. primar Mihaela Gogu. Sub denumirea „Toleranța - un buchet de flori ale sufletului”, elevii au realizat, în cadrul unor ateliere de creație, „Florile Toleranței”, „valori umane pozitive, care răzbat din toate acțiunile noastre, pe care le-au așezat, în final, într-o expoziție de afișe și postere. Au dat exemple de fapte prin care se poate manifesta toleranța, acasă, în grupul de prieteni, dar și la școală, în grupul clasei”, a spus prof. înv. primar Mihaela Gogu.

Activitatea clasei I-a B, condusă de prof. înv. primar Floarea Guță, a reliefat conceptul de toleranță „drept o însușire a oamenilor înțelepți și buni”. Elevii au discutat despre fapte și atitudini care definesc comportamente pozitive, în final, concluzionând că toleranța este formată în timp, prin exercițiu. 

La clasele de gimnaziu, a V-a, a VI-a, a VII-a și a VIII-a, (coordonatori:  profesorii Roxana Potlog, Maria-Anca Pintilii, Alina Pavel, Vanessa Olaru, Gabriela Torac și Cecilia Apostol), s-a desfășurat, în această săptămână, după cum ne-a spus consilierul educativ prof. Mihaela Gogu, proiectul tematic „Toleranța în mediul școlar”, „care a inițiat elevii, mai întâi, în explicarea și conștientizarea valorilor ce compun toleranța, explicate de Nelson Mandela sau de activista adolescentă Malala Youzafzai. Apoi, în cadrul unor seminarii, mese rotunde și workshopuri, s-a discutat despre exersarea unor comportamente care pot duce la a fi  mai buni, mai empatici și s-au făcut propuneri referitore la cum pot fi acceptați în grupul școlar alți copii și adolescenți, alți semeni, care se deosebesc de majoritatea. La final, elevii au apelat la creativitate și au realizat postere și afișe minunate, pe tema toleranței din mediul școlar și nu numai”.