Taxa auto a contat în proporţie de 45% la scăderea pieţei auto şi a vânzărilor Dacia, fiind urmată de înăsprirea condiţiilor de creditare şi scumpirea finanţărilor, cu o pondere de 30%, a declarat, marţi, vicepreşedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe.

"Cel mai puternic efect în scăderea pieţei şi a Dacia a fost această taxă auto. Ea a contat în proporţie de 45%, fiind urmată de înăsprirea şi scumpirea creditelor, cu o pondere de 30%. Apoi au fost alţi factori", a afirmat Stroe la o masă rotundă organizată la Primăria din Mioveni pe tema industriei auto.

Vânzările Dacia în România au scăzut cu 16,7% anul trecut, faţă de nivelul din 2007, la 84.707 unităţi. Dacia a anunţat luni că va întrerupe din nou producţia producţia, pentru două săptămâni, în intervalul 26 ianuarie- 8 februarie, ca urmare a scăderii dramatice şi continue a pieţelor auto.

Înmatriculările de autoturisme noi din România au scăzut cu 8,6% anul trecut, la 285.504 unităţi, în timp ce înregistrările de maşini rulate au urcat cu 151,4%, la un nivel record de 310.885 maşini.

În 2007 au intrat în circulaţie semnificativ mai multe maşini noi (312.533 unităţi) decât rulate (123.622 autoturisme), dar anul trecut cele second-hand au fost cu peste 25.000 de unităţi deasupra modelelor noi, potrivit datelor Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.