Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat în ședința de miercuri a deliberativului că instituția pe care o conduce se va ocupa de documentația necesară pentru tronsonul de la Suceava la Păltinoasa a Autostrăzii Nordului, până la varianta de ocolire a orașului Gura Humorului. Afirmația a fost făcută după ce în ședința deliberatului a fost aprobată încheierea unui acord de parteneriat între CJ Suceava și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru elaborarea de către administrația județeană a studiului de fezabilitate, a proiectului pentru autorizarea execuției lucrărilor de construire și a proiectului tehnic de execuție pentru drumul de mare viteză dintre Suceava și Păltinoasa. Gheorghe Flutur a amintit că anul trecut, CJ Suceava a încheiat un acord de parteneriat cu CNAIR prin care administrația județeană urma să se implice în partea de proiectare pentru tronsoanele abandonate de firma care a reziliat contractul cu CNAIR pe ruta Suceava – Vatra Dornei. „Dorim să continuăm și în acel acord am scris că ne ocupăm și de proiectare, dar și pregătirea lucrărilor și licitație pentru execuție. Finanțarea era atunci pe POIM, iar acum a trecut pe Programul Operațional de Transporturi, unde regulamentul prevede că trebuie să pui 2% din valoarea investiției. Însă pe partea de investiții nu avem atâția bani, la cât costă povestea asta. Și am discutat cu Ministerul Transporturilor și CNAIR să pună ei bani, pentru că au această posibilitate. Nouă ne-ar bloca fondurile Consiliului Județean dacă ne-am ocupa”, a explicat Gheorghe Flutur. El a arătat că CJ ar urma să se ocupe în continuare doar de partea de proiectare, ceea ce ar ajuta foarte mult pentru scurtarea perioadei în care se va întocmi documentația tehnică. Tot în cadrul ședinței de miercuri, consilierul PSD Cezar Ioja l-a întrebat pe Gheorghe Flutur ce se întâmplă cu tronsonul de la Vatra Dornei și până la Gura Humorului din Autostrada Nordului și care sunt șansele să înceapă documentația și pentru această porțiune. În răspunsul său, Flutur a precizat că pentru acest tronson „este treaba CNAIR”. „Au venit de la Bistrița până la Vatra Dornei, am mai avut niște întâlniri, au fost niște neînțelegeri pe la Poiana Stampei, însă acum traseul de la Vatra Dornei la Gura Humorului e rămas neacoperit. Eu i-am rugat să scoată din nou la licitație pentru că de acolo a plecat firma. CNAIR este cel care trebuie să se ocupe. Există o etapă făcută, analiza multicriterială, dar trebuie să meargă mai departe. Până acum nu au scos încă la licitație”, a precizat șeful administrației județene. Flutur a subliniat că CJ Suceava s-a oferit să facă documentația pe tronsonul de la Sf. Ilie, în comuna Șcheia și până la Păltinoasa, iar pe tronsonul de la Gura Humorului la Vatra Dornei să se ocupe CNAIR pentru că această instituție dispune de mai mulți specialiști, asta în condițiile în care această porțiune este cea mai dificilă, iar proiectul probabil că va presupune și construcția de tuneluri. Gheorghe Flutur a arătat că CJ Suceava nu dispune de o resursă umană suficientă, în condițiile în care specialiștii pe care îi are deja sunt implicați în proiecte mari de infrastructură, cum ar fi drumul expres Suceava – Botoșani, noul drum național paralel cu frontiera cu Ucraina de la Vicovu de Sus și urmează drumul expres Suceava – Păltinoasa.