Cinci unități de învățământ din județ au obţinut titlul de „Şcoală europeană” în cadrul competiţiei cu acelaşi nume, organizată de aproape 20 de ani de către Ministerul Educației, la care participă instituții care au fost şi sunt implicate în proiecte europene din domeniul educației.

Este vorba despre Colegiul „Alexandru cel Bun” Gura Humorului, care s-a clasat pe locul III la nivel național, cu 188 de puncte, Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava (locul 10, 180 de puncte), Școala Gimnazială nr.1 Suceava (177 de puncte), Liceul Teoretic „Filadelfia” Suceava (153 de puncte) și Liceul Tehnologic „Iorgu Vârnav Liteanu” Liteni (144 de puncte).

Unitățile premiate vor primi certificatele de „Școală europeană” în cadrul unei festivități ce va avea loc în București.

105 unităţi de învăţământ preuniversitar care au derulat proiecte în cadrul programelor europene din domeniul educaţiei şi formării profesionale au primit în acest an titlul de „Şcoală europeană“.

 

•        Certificatul „Şcoală Europeană” este valabil trei ani

 

 

Anul trecut, în 2022, cele nouă unități de învățământ care au obținut trofeul de ”Şcoală Europeană” au fost premiate de Ministerul Educației și de IŞJ Suceava, județul nostru fiind pe locul II la numărul de școli certificate.

Potrivit Ministerului Educației, Competiția „Școală europeană” a fost lansată în 2004 ca semn al recunoaşterii contribuţiei şcolilor româneşti la sprijinirea eforturilor României de integrare în Uniunea Europeană. Certificarea școlilor cu titlul „Școală Europeană” conferă recunoaștere și prestigiu în cadrul comunităților educaționale, iar eforturile pe care aceste școli le fac pentru menținerea titlului obținut determină un interes tot mai crescut pentru dezvoltarea de noi și noi proiecte.

Odată obținut, certificatul „Școală Europeană” este valabil pentru o perioadă de trei ani, după care școala trebuie să candideze din nou pentru a reconfirma titlul obținut.

 Obiectivele competiției: recunoașterea rolului pe care l-au avut și îl au școlile românești la promovarea unei imagini pozitive a României și a valorilor școlii românești în spațiul european; susținerea dezvoltării conceptului de învățare pe tot parcursul vieții în învățământul preuniversitar; stimularea cooperării între școlile din România și instituții similare din țările Uniunii Europene.